Scania представи нова форсирана версия на флагманския си камион с усъвършенстван дизелов V8. С мощност от 770 к.с. 770S отнема титлата за най-мощен сериен влекач в света от досегашния рекордьор Volvo FH16 със 750 коня.
В процеса на усъвършенстване дизеловият двигател от серията DC16 е получил над 70 нови детайли, сред които бутала, цилиндрови глави, компресор, горивна помпа и електронен управляващ блок. Увеличена е степента на сгъстяване и са намалени загубите от триене.
Новият дизел покрива екологичния стандарт Евро-6 без използване на система за рециркулация на отработените газове EGR. Инженерите на Scania са съумели да елиминират нуждата от система за селективна каталитична редукция (SCR), но работния реагент AdBlue вече се подава не само в ауспуха, а и във всмукателния тракт след клапана на моторната спирачка, тъй като температурата в изпускателния колектор е по-висока. Шведите дават гаранция, че влекачът ще покрива нормата Евро-6 минимум 7 години или 700 000 км.
Допреди модернизацията 16.3-литровият V8 е развивал мощност от 520, 580, 650 или 730 к.с. и въртящ момент от 2 700 до 3 500 Нм. Сега тези показатели са съответно 530, 590, 660 и 770 к.с. (3 700 Нм). За сравнение при обем 16.1 литра шестцилиндровият Volvo FH16 развива максимум 750 к.с. и 3 500 Нм при 950-1 400 Нм.
На фона на предшественика си със 730 коня обновеният V8 тежи със 75 кг по-малко. Снабден е с нов турбокомпресор от типа twin-scroll с фиксирана геометрия.
Заедно с модернизирания дизел Scania представи и изцяло ново поколение на автоматизираните предавателни кутии от семейството Opticruise. Флагман на серията е 12-степенната G33CM с алуминиев корпус, който намалява теглото ѝ с 60 кг. Трансмисията е по-тиха с 3.5 децибела, а вътрешните загуби са намалени с 50%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалиста
Коментиран от #2, #27
15:19 30.09.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Най-калпавия влекач
Коментиран от #6, #11, #14
15:25 30.09.2020
4 Малко им остана
Коментиран от #9
15:25 30.09.2020
5 LKW Fahrer
15:37 30.09.2020
6 Прав си
До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":
но и Ивеко са гола вода,особенно серията "Страдалис".Коментиран от #19
15:47 30.09.2020
7 реалиста
До коментар #2 от "Велика България":
просто иронизирам русофилитеКоментиран от #10, #24
16:15 30.09.2020
8 беенве
16:18 30.09.2020
9 Мнение
До коментар #4 от "Малко им остана":
И тонове допълнително тегло за батериите, и спиране на всеки 200-300км за зареждане, и опасност от самозапалване (кат газова уредба от квартален самоук майстор), да се чуди човек, към бъдещето ли вървим или към миналото?!Коментиран от #12
16:19 30.09.2020
10 ТъйМъй
До коментар #7 от "реалиста":
Аспаруховите българи не са еволюирали достатъчно за да схващат иронията.16:20 30.09.2020
11 Случаен
До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":
Тоя модел за първи път го чувам.16:28 30.09.2020
12 Те пък двигателите са много леки
До коментар #9 от "Мнение":
Като гледаш, само от двигател и скоростна кутия са спестили 150 кг. Смятай по принцип колко тежат. За влекачите има максимално тегло, така че няма как да го превишат дори на батерии. Ще тежат приблизително еднакво.Коментиран от #13
16:30 30.09.2020
13 Джендъри,сър
До коментар #12 от "Те пък двигателите са много леки":
Блажени са вярващитеКоментиран от #16
16:59 30.09.2020
14 Fh750
До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":
Actros mp4 E6 с воден ретардер е трагедия.Волво е камиона,а компромиса между цена и качество е Даф.21:40 30.09.2020
15 Ммм...да
01:31 01.10.2020
16 Верно са блажени
До коментар #13 от "Джендъри,сър":
Ти продължаваш да ВЯРВАШ нали? Заслепен от вярата, не забелязваш че представения през 2020 година най-мощен сериен двигател за камион, който ще започне да се произвежда през не знам коя година, има по-малко коне, отколкото серийно произвеждан електрически ЛЕК автомобил Tesla през 2013 година. Мога да се обзаложа, че камиона на Тесла ще има ЧЕТИРИ ЦИФРЕН брой коне.Коментиран от #17
08:11 01.10.2020
17 Пъпеш
До коментар #16 от "Верно са блажени":
Личи си че си лаик, при камионите не са важни конете, а нютоните предавателно то число и загубите от кутиятаКоментиран от #18
08:56 01.10.2020
18 Диня
До коментар #17 от "Пъпеш":
Изброил си най-важното предимство на електродвигателите плюс неща които не съществуват при електрическите камиони. Наистина си личи кой е лаик.Електрическите камиони имат огромен въртящ момент още от нула оборота и нямат скоростни кутии.
Ускорението до 100 на 40-тонна композиция при Тесла става за 20 секунди. Мислиш ли че дори най-мощния двигател описан в тази статия може да постигне това, въпреки че ще смени толкова предавки, а камиона на Тесла има една-единствена предавка? Това трябва да ти говори и за въртящия момент.
А да твърдиш че конските сили не са важни, вече издава какъв лаик си. Кой камион може да поддържа по-добре 90 км в час по наклон при пълен товар? Този с по-големия въртящ момент или този с по-голямата мощност? Въртящият момент може да го смениш от предавките, но мощността не можеш.
Коментиран от #21
09:51 01.10.2020
19 LKWFahrer
До коментар #6 от "Прав си":
Значи когато говорим за скапан, по-скапан, най-скапан! Всичко е, като при леките коли - въпрос на гледна точка. Ивеко-то е влекача с най-ергономичната (удобна за по-ограничените) кабина. Ивеко-то е например с най-интелигентно работещата печка. Ивеко-то е най-брутално ускоряващия влекач - факт, заради турбината с променлива геометрия, която поради този факт "хвърля" често! Скания пък е с най-интелигентно работещият автоматик - пак факт! ДАФ-ът пък е с най-обемната кабина, но няма удобствата на ивеко и си е кекав по принцип, а и вози, като лодка в бурно море! Волво и рено пък са с най-юнашките и не убиваеми мотори! Въобще всеки някъде е най! Т.е. искам кабината и печката на ивеко с големина на ДАФ, скорости от скания и двигател на рено (волво), с германска електрика! Та те така...13:16 01.10.2020
20 Мнения много
15:11 01.10.2020
21 луд
До коментар #18 от "Диня":
Не се заяждам , но е хубаво да ни кажеш колко Нм има ел. мотора на камиона за който пишеш. После виж колко са Нм на 500к.с. камион и ги умножи по предавателното число на да кажем 2-ра предавка , ще се изненадаш колко стават, а ако умножиш и по числото на понижаващите (бързи/бавни) и ще видиш, че само 500к.с. мотор има страшно много Нм. Това ти го пиша по повод думите ти, че ел. мотора има огромен въртящ момент от 0 . Е дизеловия има 10 пъти повече от 1100 да кажем .Коментиран от #25
21:36 01.10.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ники
12:15 02.10.2020
24 гост
До коментар #7 от "реалиста":
Че Сканията е един от най-добрите камиони, спор няма. Но ако погледнеш и новият "Урал Next" и той не е за изхвърляне. Със сигурност може да не предлага комфорта и качеството, което предлага Скания, но със сигурност е по-проходим и идиото-устойчив а на единия и другия цените, няма какво да ги коментираме.15:08 02.10.2020
25 Какво има да казваме
До коментар #21 от "луд":
Една Тесла модел S с два мотора има 10000 нютонметра на колелата, на същата предавка с която вдига 250 км в час. Ако намалим предавката два пъти, защо така ми Ана ще вдига 125, нютонметри те ще станат 20 хиляди. хайде сега сложи още два двигателя и смятай.При представянето Илон Мъск неслучайно каза, че при отказ на два от четирите двигателя, камионът на Тесла ще продължи да ускорява по-бързо от най-мощният сериен дизелов камион. Напълно възможно е дизеловия камион да има една-две или дори четири предавки с по-голям въртящ момент, но каква скорост може да вдигне с тях? Електрическия камион запазва максималния си въртящ момент в голяма част на диапазона на работните обороти/скорост.
Коментиран от #26
15:55 02.10.2020
26 Русуфил
До коментар #25 от "Какво има да казваме":
С тия 10000 нютонметра разби тъпомера. Пишеш в гугъл и цитираш първия резултат с нулева мисловна дейност преди това, като истински клоун и смешник "разбирач".08:45 04.10.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.