30 Септември, 2020 15:08 18 653 27

Най-мощният влекач в света вече е Scania

  • scania-
  • 770s-
  • c16

Scania представи нова форсирана версия на флагманския си камион с усъвършенстван дизелов V8. С мощност от 770 к.с. 770S отнема титлата за най-мощен сериен влекач в света от досегашния рекордьор Volvo FH16 със 750 коня.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

В процеса на усъвършенстване дизеловият двигател от серията DC16 е получил над 70 нови детайли, сред които бутала, цилиндрови глави, компресор, горивна помпа и електронен управляващ блок. Увеличена е степента на сгъстяване и са намалени загубите от триене.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

Новият дизел покрива екологичния стандарт Евро-6 без използване на система за рециркулация на отработените газове EGR. Инженерите на Scania са съумели да елиминират нуждата от система за селективна каталитична редукция (SCR), но работния реагент AdBlue вече се подава не само в ауспуха, а и във всмукателния тракт след клапана на моторната спирачка, тъй като температурата в изпускателния колектор е по-висока. Шведите дават гаранция, че влекачът ще покрива нормата Евро-6 минимум 7 години или 700 000 км.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

Допреди модернизацията 16.3-литровият V8 е развивал мощност от 520, 580, 650 или 730 к.с. и въртящ момент от 2 700 до 3 500 Нм. Сега тези показатели са съответно 530, 590, 660 и 770 к.с. (3 700 Нм). За сравнение при обем 16.1 литра шестцилиндровият Volvo FH16 развива максимум 750 к.с. и 3 500 Нм при 950-1 400 Нм.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

На фона на предшественика си със 730 коня обновеният V8 тежи със 75 кг по-малко. Снабден е с нов турбокомпресор от типа twin-scroll с фиксирана геометрия.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

Заедно с модернизирания дизел Scania представи и изцяло ново поколение на автоматизираните предавателни кутии от семейството Opticruise. Флагман на серията е 12-степенната G33CM с алуминиев корпус, който намалява теглото ѝ с 60 кг. Трансмисията е по-тиха с 3.5 децибела, а вътрешните загуби са намалени с 50%.

Най-мощният влекач в света вече е Scania

Най-мощният влекач в света вече е Scania


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалиста

    20 71 Отговор
    Боклук.Руснаците са номер 1 във всичко

    Коментиран от #2, #27

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Най-калпавия влекач

    17 26 Отговор
    Е Мерцедес Акрос.

    Коментиран от #6, #11, #14

  • 4 Малко им остана

    37 21 Отговор
    Сега като излязат електрическите камиони и като се почне с едни хиляди коне и десетки хиляди Нютон метри без скоростна кутия, ума да ти зайде.

    Коментиран от #9

  • 5 LKW Fahrer

    64 5 Отговор
    Прекрасно творение! Респект!
  • 6 Прав си

    25 14 Отговор

    До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":

    но и Ивеко са гола вода,особенно серията "Страдалис".

    Коментиран от #19

  • 7 реалиста

    16 15 Отговор

    До коментар #2 от "Велика България":

    просто иронизирам русофилите

    Коментиран от #10, #24

  • 8 беенве

    6 25 Отговор
    Кви са тва скании - мании Само беенвето дрифта дрифтаа!
  • 9 Мнение

    26 9 Отговор

    До коментар #4 от "Малко им остана":

    И тонове допълнително тегло за батериите, и спиране на всеки 200-300км за зареждане, и опасност от самозапалване (кат газова уредба от квартален самоук майстор), да се чуди човек, към бъдещето ли вървим или към миналото?!

    Коментиран от #12

  • 10 ТъйМъй

    9 7 Отговор

    До коментар #7 от "реалиста":

    Аспаруховите българи не са еволюирали достатъчно за да схващат иронията.
  • 11 Случаен

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":

    Тоя модел за първи път го чувам.
  • 12 Те пък двигателите са много леки

    1 10 Отговор

    До коментар #9 от "Мнение":

    Като гледаш, само от двигател и скоростна кутия са спестили 150 кг. Смятай по принцип колко тежат. За влекачите има максимално тегло, така че няма как да го превишат дори на батерии. Ще тежат приблизително еднакво.

    Коментиран от #13

  • 13 Джендъри,сър

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Те пък двигателите са много леки":

    Блажени са вярващите

    Коментиран от #16

  • 14 Fh750

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Най-калпавия влекач":

    Actros mp4 E6 с воден ретардер е трагедия.Волво е камиона,а компромиса между цена и качество е Даф.
  • 15 Ммм...да

    3 6 Отговор
    Камаз му е майката.С двигател на Мерседес.
  • 16 Верно са блажени

    0 6 Отговор

    До коментар #13 от "Джендъри,сър":

    Ти продължаваш да ВЯРВАШ нали? Заслепен от вярата, не забелязваш че представения през 2020 година най-мощен сериен двигател за камион, който ще започне да се произвежда през не знам коя година, има по-малко коне, отколкото серийно произвеждан електрически ЛЕК автомобил Tesla през 2013 година. Мога да се обзаложа, че камиона на Тесла ще има ЧЕТИРИ ЦИФРЕН брой коне.

    Коментиран от #17

  • 17 Пъпеш

    11 0 Отговор

    До коментар #16 от "Верно са блажени":

    Личи си че си лаик, при камионите не са важни конете, а нютоните предавателно то число и загубите от кутията

    Коментиран от #18

  • 18 Диня

    3 8 Отговор

    До коментар #17 от "Пъпеш":

    Изброил си най-важното предимство на електродвигателите плюс неща които не съществуват при електрическите камиони. Наистина си личи кой е лаик.
    Електрическите камиони имат огромен въртящ момент още от нула оборота и нямат скоростни кутии.

    Ускорението до 100 на 40-тонна композиция при Тесла става за 20 секунди. Мислиш ли че дори най-мощния двигател описан в тази статия може да постигне това, въпреки че ще смени толкова предавки, а камиона на Тесла има една-единствена предавка? Това трябва да ти говори и за въртящия момент.

    А да твърдиш че конските сили не са важни, вече издава какъв лаик си. Кой камион може да поддържа по-добре 90 км в час по наклон при пълен товар? Този с по-големия въртящ момент или този с по-голямата мощност? Въртящият момент може да го смениш от предавките, но мощността не можеш.

    Коментиран от #21

  • 19 LKWFahrer

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Значи когато говорим за скапан, по-скапан, най-скапан! Всичко е, като при леките коли - въпрос на гледна точка. Ивеко-то е влекача с най-ергономичната (удобна за по-ограничените) кабина. Ивеко-то е например с най-интелигентно работещата печка. Ивеко-то е най-брутално ускоряващия влекач - факт, заради турбината с променлива геометрия, която поради този факт "хвърля" често! Скания пък е с най-интелигентно работещият автоматик - пак факт! ДАФ-ът пък е с най-обемната кабина, но няма удобствата на ивеко и си е кекав по принцип, а и вози, като лодка в бурно море! Волво и рено пък са с най-юнашките и не убиваеми мотори! Въобще всеки някъде е най! Т.е. искам кабината и печката на ивеко с големина на ДАФ, скорости от скания и двигател на рено (волво), с германска електрика! Та те така...
  • 20 Мнения много

    16 1 Отговор
    но ако отидете в Австралия, и да я подарявате тази Скания няма кои да ви я иска, защото буквално по местните черни пътища/а след дъждове, блата, и тежка кал/ и прахоляк с 4 ремеркета отзад, тия 700 коня ще и стигнат до пробуксува на първата локва, така че за цивилизована с хубави пътища Европа Сканията е номер едно, но на червения континент дилърите ги доработват брутално по мотор и ходова част, иначе с базова трансмисия на първия рейс от 4000 км, ще хвърли кутия за 100 бона примерно в евро, затова там в Австралия, много ценят Кенуърт с 1000 и нагоре коне обикновено В12, и с нормална турбина не изкелиферчена с променлива и не знам си каква геометрия, с нормална скоростна кутия с бързи бавни, и по възможност със скоростен лост, а не автоматик, защото като закъсат в калта до кобилицата на предния мост, имат възможност да маневрират всякак, а с автомата си за никъде в калта и блатото, и най важното без никаква или поне много малко електроника, защото като му се счупи нещо в пустошта, и не може шофьора да направи нищо, ще го изядат вараните и змиите докато дойде помощ отнякъде на хиляди километри.
  • 21 луд

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "Диня":

    Не се заяждам , но е хубаво да ни кажеш колко Нм има ел. мотора на камиона за който пишеш. После виж колко са Нм на 500к.с. камион и ги умножи по предавателното число на да кажем 2-ра предавка , ще се изненадаш колко стават, а ако умножиш и по числото на понижаващите (бързи/бавни) и ще видиш, че само 500к.с. мотор има страшно много Нм. Това ти го пиша по повод думите ти, че ел. мотора има огромен въртящ момент от 0 . Е дизеловия има 10 пъти повече от 1100 да кажем .

    Коментиран от #25

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ники

    3 0 Отговор
    скания е царицата на пътя
  • 24 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "реалиста":

    Че Сканията е един от най-добрите камиони, спор няма. Но ако погледнеш и новият "Урал Next" и той не е за изхвърляне. Със сигурност може да не предлага комфорта и качеството, което предлага Скания, но със сигурност е по-проходим и идиото-устойчив а на единия и другия цените, няма какво да ги коментираме.
  • 25 Какво има да казваме

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "луд":

    Една Тесла модел S с два мотора има 10000 нютонметра на колелата, на същата предавка с която вдига 250 км в час. Ако намалим предавката два пъти, защо така ми Ана ще вдига 125, нютонметри те ще станат 20 хиляди. хайде сега сложи още два двигателя и смятай.

    При представянето Илон Мъск неслучайно каза, че при отказ на два от четирите двигателя, камионът на Тесла ще продължи да ускорява по-бързо от най-мощният сериен дизелов камион. Напълно възможно е дизеловия камион да има една-две или дори четири предавки с по-голям въртящ момент, но каква скорост може да вдигне с тях? Електрическия камион запазва максималния си въртящ момент в голяма част на диапазона на работните обороти/скорост.

    Коментиран от #26

  • 26 Русуфил

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Какво има да казваме":

    С тия 10000 нютонметра разби тъпомера. Пишеш в гугъл и цитираш първия резултат с нулева мисловна дейност преди това, като истински клоун и смешник "разбирач".
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.