29-ти януари е историческа дата за автомобилния свят. На този ден през 1886 година Карл Бенц за първи път патентова превозно средство, задвижвано от двигател с вътрешно горене и променя завинаги представите за съвременната мобилност.
Benz Patent-Motorwagen е първият автомобил с едноцилиндров четиритактов двигател с мощност по-малка от една конска сила (0,75 к.с.), монтиран в задната част, с три колела със спици от стомана и твърди гуми. Патентът - номер 37435 - се счита за свидетелство за раждане на прототипа на съвременния автомобил. Изобретението представлява истински пробив заради енергийната си ефективност и поставя началото на ерата на личния автомобил.
Днес, 134 години по-късно, марката-наследник Mercedes-Benz продължава да е един от лидерите в автомобилната индустрия, осигуряващ лична мобилност в повече от 200 страни. През 2019-та година концернът е продал 2 339 562 автомобила, достигайки най-високия годишен обем продажби в историята на компанията (+1,3% в сравнение с 2018). В същото време немската марка запазва водещата си позиция сред луксозните автомобили за четвърта поредна година.
Високопроходимите SUV бяха най-търсените модели на бранда с трилъчата звезда през 2019-та в световен мащаб, като всеки трети закупен Mercedes-Benz е бил от SUV гамата. GLC отново е най-продаваният модел в портфолиото на марката през миналата година, а рекорд по продажби отбелязва и непреходната G-класа. S-Klasse Saloon пък е най-продаваната лимузина в света през 2019-та.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
12:04 29.01.2020
2 Borislav Popov
Коментиран от #3
12:06 29.01.2020
3 Бесен Язовец
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Представям си те на колело на една гума на манежа и всички ти 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏на тъпотиите и се смеят! Това твойто поприще момче.Коментиран от #8
12:08 29.01.2020
4 Зомби с квадратен волан
Автомобилизацията подпечата присъдата на човешката цивилизация, довеждайки до климатични промени, деградация на екосистемите и замърсяване.
Трябваше да си останем на кораби, самолети и дирижабли и просто да ги усъвършенстваме.
Коментиран от #5, #10, #15, #18
12:10 29.01.2020
5 Акхмет
До коментар #4 от "Зомби с квадратен волан":
Грета, кога научи български?Коментиран от #6
12:16 29.01.2020
6 Гоуст
До коментар #5 от "Акхмет":
Лъжа ли е? Стотици, даже милиарди автомобили са изградени, които вредят на еко системата... Да не говорим пък колко са измрели във войните за петрол. Факт е обаче, че без автомобили, живота днес е трудно да си го представиш12:20 29.01.2020
7 днн
Коментиран от #49
12:22 29.01.2020
8 Borislav Popov
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Представяш си ти, че те вози някой на колело с рамка, ама всъщност то е без рамка и ти си се ухилил доволен, като тутка в нова риза.Коментиран от #12
12:24 29.01.2020
9 Коmapak
12:26 29.01.2020
10 pepy
До коментар #4 от "Зомби с квадратен волан":
"... Трябваше да си останем на кораби, самолети и дирижабли и просто да ги усъвършенстваме"Може ли да продължиш с обясненията, та дори и аз да разбера как може да се усъвършенстват самолетите за сметка на автомобилите след като:
Първи патент за кола с ДВГ - 1886 год.;
Първи полет със самолет - 1903 год.;
Коментиран от #23
12:28 29.01.2020
11 Хахахаха
12:30 29.01.2020
12 Бесен Язовец
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Леко, наясно съм, че така си се дефлорирал@ още на 11г!12:30 29.01.2020
13 това е лъжа
Коментиран от #17
12:36 29.01.2020
14 Borislav Popov
12:37 29.01.2020
15 Антиелектрика
До коментар #4 от "Зомби с квадратен волан":
Хайде спри с глупостите си вече. Климатични промени, а едни пожари в Австралия вдигнаха нивата на СО2 от 0,039%до 0,04%, колкото всичките автомобили за всички години не успяха. Евтиния популизъм го пробутвай на друго място, защото сто пъти ти казах, че ДВГ не е задължително да се ползва с петролни продукти, а може да е на спирт и дори водород.Коментиран от #16
12:44 29.01.2020
16 Патоанатом
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Спирт в кръвта и водород между ушите!Коментиран от #19
12:59 29.01.2020
17 Електрошок
До коментар #13 от "това е лъжа":
Артамонов,Ползунов,Можайски,Попов,Калашников-велики руски откриватели и конструктори с които ни набиваха главите!Да допълня и марксизъм-ленинизма и квадратногнездовия метод на Хрушчов.13:05 29.01.2020
18 hitdobavki
До коментар #4 от "Зомби с квадратен волан":
Само 12% от замърсяването се пада на световния автопарк! За сведение на селскостопанският сектор се пада около 25%, след това е енергията добита от изкопаеми източници и т.н. и т.н.! Това са реалните данни от реални източници!Коментиран от #21
13:08 29.01.2020
19 Антиелектрика
До коментар #16 от "Патоанатом":
Смяташ ли се оригинален, след като те избива на толкова кухи опити за личностни обиди? Не ми отговярай, толкова ти е капацитета на батерийката.13:13 29.01.2020
20 Електрошок
Коментиран от #22
13:34 29.01.2020
21 Електрошок
До коментар #18 от "hitdobavki":
Няма реални източници!Всяко изследване се финансира от някой с предварително зададен резултат!Смешно е да се сравнява замърсяването на стадо биволи с равностойното на автомобили!13:56 29.01.2020
22 Антиелектрика
До коментар #20 от "Електрошок":
Ще празваш, когато си изядеш праза или когато те изстрелят към Марс с електрическа ракета.Коментиран от #24
14:09 29.01.2020
23 Зомби с квадратен волан
До коментар #10 от "pepy":
Имах предвид влакове, но съм писал самолети. Самолети не ни трябват, освен ако не са на чисто гориво.Коментиран от #26
14:12 29.01.2020
24 Електрошок
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Автомобилите с двг са като цигарите-вредни са,ама не можеш да ги откажеш!Трябва и за тях надпис на предния капак-""МНЗ ви предупреждава,че шофирането на този автомобил е вредно за здравето на вас и околните!"Коментиран от #27
14:38 29.01.2020
25 Електрошок
14:50 29.01.2020
26 pepy
До коментар #23 от "Зомби с квадратен волан":
"Имах предвид влакове..."OK
Аз обаче не мога да си представя световна транспортна мрежа само от кораби и влакове. Единствено само те са можели да движат с парни двигатели - дърва и въглища. Вече е имало опити за коли с парни двигатели - малко КПД, тромави /вода, гориво/, шумни, мръсни и т.н.
В един момент тези енергийни източници все пак трябва да се заменят с нещо друго /причините са всеизвестни/. Освен ниското КПД на парните двигатели, да не забравяме и че корабите и влаковете не могат да се движат навсякъде...
Коментиран от #56
15:04 29.01.2020
27 Антиелектрика
До коментар #24 от "Електрошок":
Така ли било, сигурно имаш предвид, че ако се гори водород, водата е вредна? Или пък електромобилите не нанасят вреди върху здравето заради батериите и това, че в тях хора с пейстмейкъри не трябва да се возят? Да ти имам изкривената логика.Коментиран от #30, #32
15:05 29.01.2020
28 Електрошок
15:33 29.01.2020
29 ради рс
15:34 29.01.2020
30 Електрошок
До коментар #27 от "Антиелектрика":
Ловите се за водорода като удавник за сламка!Кълвете на празна кука!А има книги-и тънки и дебели,където е обяснено защо водородът никога няма да се използва масово в автомобилите!И тука един търпелив човечец-Гост,много пъти ви обяснява защо,но явно нямате необходимия хардуер,за да го разберете!Коментиран от #31
15:45 29.01.2020
31 Антиелектрика
До коментар #30 от "Електрошок":
Те хората изграждат водородни станции, но ти нали много ги разбираш нещата, щом не им пишеш? За сега проблемите са доста, но какво ще стане в бъдеще, никой не знае. Само глупавите хора могат да твърдят, че водородът не ставал, защото всички космически ракети ползват него. Факт е, че и сега ДВГ може да е екологичен на газ или спирт, но друго си е да се лъже, че електричките са вселенския връх.15:56 29.01.2020
32 Аре стига
До коментар #27 от "Антиелектрика":
ЕМП във влаковете е МНОООООГО по-високо от ЕМП в ел автомобил. И е малко по-високо от дизелов автомобил. Това което пишеш са си чисти лъжи.Коментиран от #33
16:19 29.01.2020
33 Антиелектрика
До коментар #32 от "Аре стига":
Като нямаш елементарни познания по електротехника, какво се плюнчиш?ЕМП във влаковете се намира на десетки метри от хората и ако разбираше малко от електротехника, щеше да знаеш, че то намалява експоненциално при увеличаване на разстоянието.
И понеже твърдиш, че е мнооооооооооого голяма разликата в мощностите, само да ти кажа, че мощността на влаковете в метрото е колкото цели ... ДВЕ Тесли, а с леката разлика, че в нея електромоторите са на 30-на см от задника ти, а в метрото в най-лошия случай са на поне 2-3 метра.
В пътническите влакове пък мноооооооооого по-голямата им мощност е цели... ШЕСТ Тесли модел S 100D, чието ЕМП обаче е има няма минимум 20 до 100 метра от пасажерите.
Чисти лъжи пишете само вие, електрофилните фанатици.
Коментиран от #34, #35
17:22 29.01.2020
34 Borislav Popov
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Я бе, красавец, ч дай някакво инфо за мощнота на тези електровози в метрото, които били мощни, колкото 2 Тесли бе !? Понеже, първия срещнат в нета, съветски електролокомотив или както му казат в Русия -Електровоз е с мощност 9360 кВт, преведено в конски сили се равнява наВес электровоза 276 тонн, тепловоза - так же 276 тонн. Длина по осям автосцепок - 45000 мм и 36300 мм соответственно. Мощность электровоза ВЛ85 составляет 9360 кВт, а тепловоза 2ТЭ116 около 4502 кВт. Что при переводе в лошадиные силы составляет 12725 и 6145 л.с. соответственно.
Коментиран от #36
17:58 29.01.2020
35 Borislav Popov
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Я бe, крacaвeц, я дaй някaквo инфo зa мoщнoстa нa тeзи eлeктрoвoзи в мeтрoтo, кoитo били мoщни, кoлкoтo 2 Тecли бe !? Пoнeжe, първия cрeщнaт в нeтa, cъвeтcки eлeктрoлoкoмoтив или кaктo му кaзaт в Руcия - Eлeктрoвoз e c мoщнocт 9360 кВт, прeвeдeнo в кoнcки cили ce рaвнявa нa 12 275 к.с.18:01 29.01.2020
36 Антиелектрика
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Чудя се що за човек трябва да си, за да не може да се оправиш с Google?Сигурно ти е много трудно да напишеш в търсачката "мощност на метро влак"?
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%B8_81-740/741_%E2%80%9E%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%87%E2%80%9C
И о чудо, там пише "Сумарна мощност на тяговите двигатели, kW - 680". Даже съм в грешка, не е колкото 2 Тесли, а колкото 1,2 Тесли. И тук говорим за влаковете в софийското метро, които ни возят всеки ден.
Коментиран от #38
18:06 29.01.2020
37 затривай всичко
18:31 29.01.2020
38 Borislav Popov
До коментар #36 от "Антиелектрика":
Да, но излиза така, че всеки електровагон в метрото си има своя индивидуална мощност и всъщност това не е мощноста на цялата влакова композиция, а мощноста на всеки отделен метровагон. А ако са обикновенни вагони, не елетро, тогва за тяхното теглене си трябва машина с къде, къде, по голяма сумарна мощност от колкото на 2 Тесли.Коментиран от #40, #41
18:34 29.01.2020
39 Смърф
18:34 29.01.2020
40 Да да
До коментар #38 от "Borislav Popov":
Но какво да му обясняваш. На локомотива колко е мощността и къде седи машиниста? Пред мотора с голяма мощност и високо напрежение, нали?Коментиран от #43
18:36 29.01.2020
41 Антиелектрика
До коментар #38 от "Borislav Popov":
Излиза само, че и да четеш не можеш. И понеже много разбираш руски, ето ти и на руски:Род тока и напряжение 750 В постоянного тока
Число вагонов в составе 3—5
Мощность ТЭД 4×160 (4×170) кВт
Та явно не може да вденеш, че става въпрос за цялата композиция, която разполага с 4 електродвигателя от по 170 kW всеки. Хората са го написали черно на бяло, но ти понеже си голям инженер, спориш и с производителя, нали?
Коментиран от #44, #45, #57
18:53 29.01.2020
42 туширамифуни
18:54 29.01.2020
43 Антиелектрика
До коментар #40 от "Да да":
Да де, на пътническите чешки локомотиви у нас колко е мощността? Май е 3000 kW, което колко Тесли 100D прави, всяко от които е с мощност 580 kW? Даже няма и ШЕСТ.А машиниста къде стои, май е на 5 метра от електродвигателя, а?
Интересно самочувствие демонстрираш за човек, който нищо не разбира.
18:58 29.01.2020
44 Borislav Popov
До коментар #41 от "Антиелектрика":
Ми правилно бе, човек, всеки електровагон отделно разполага с 4 електромотора по 83 кВт всеки. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93_(%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE)Коментиран от #46
19:10 29.01.2020
45 Borislav Popov
До коментар #41 от "Антиелектрика":
Пак се оплете собствените си шашми и лъжи, виж се какво си дал -Род тока и напряжение 750 В постоянного тока
Число вагонов в составе 3—5
Мощность ТЭД 4×160 (4×170) кВт
Хайде сега ми обясни, как ще ги разделиш тези 4 електромотора на 3-5 вагона ? Значи при три вагона, електромоторите са 4 и при 5, пак 4, какви са тези простотии тук, които се опитваш да ми ги пробутваш !?
19:29 29.01.2020
46 Антиелектрика
До коментар #44 от "Borislav Popov":
Вече много взе да лъжеш. Аз ти давам новия модел, ти ми даваш стария модел. Сам не знаеш къде да хванеш и какво да пишеш вече и ти си този, който се оплете в лъжи.Та в новия модел има 4 електромотора с обща мощност 680 kW - написали са ти го. Какво има да делиш по вагони като дори за стария модел мотриси излиза даже 350 kW общо за 4 вагона?!
Простотиите ги пробутваш само и единствено ти, защото нямаш акъла да сметнеш две числа.
Мощността на метро мотрисата е малко повече от една Тесла модел S 100D, това е истината! Ако имаш конкретни числа ги дай, ама ми писна от празните ти приказки!
Коментиран от #48
20:26 29.01.2020
47 pepy
- Volkswagen Golf - 30 652;
- Renault Clio - 27 516;
- Tesla Model 3 - 22 118 /Нидерландия - 12 053 бройки/.
- ...
20:35 29.01.2020
48 Borislav Popov
До коментар #46 от "Антиелектрика":
Няма абсолютно никакво значение мой човек, нов модел, стар модел, принципа е еднакъв. Предполагах, че можеш да се закачиш и за тази сламка и специално погледнах и за по новите модели електровагони, които се използват в московското метро. Същата работа, на всеки вагон по 4 електромотора, само дето са по мощни, хайде стига се опъва и си признай, че не си прав. Не се бой, не боли ! https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B5%D0%92%D0%B0Коментиран от #50, #51
20:47 29.01.2020
49 Гост
До коментар #7 от "днн":
Дали пък не е? Преди 50 години Форд правеха 7000 кубикови ДВГ с по 50 коня. Днес правят 1000 кубика моторче със 130 коня. От 7 коня на литър стигнаха до 130 коня на литър. Това са 1800% подобрение.20:58 29.01.2020
50 Антиелектрика
До коментар #48 от "Borislav Popov":
Абе ти можеш ли четеш на руски какво пише, че пак ми даваш мотриси, които не са в България?Ето какво пише за българските:
"Крайние тележки являются моторными, средняя тележка — безмоторная, поддерживающая" - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%87_(%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE)
Къде видя двигатели във всеки вагон, като пише, че САМО КРАЙНИТЕ ИМАТ?
Та ще кажеш ли колко е общата мощност на мотрисата в метрото или ще продължиш да се излагаш с простотии?
Коментиран от #52
21:02 29.01.2020
51 Borislav Popov
До коментар #48 от "Borislav Popov":
Е, и ? Какво, ла не би да искаш да кажеш, че всички тези вагони и тележки са с мощноста на само 4 електромотора ? Ти остави сега руските, българските, и тележките, аз ти давам линк, който доказва, че всеки един електровагон, а не тележка, притежава 4 електромотора ! Ето ти пример с този електровагон, виж внимателно и смятай -8×456 = 3648 кВт (8-вагонный состав) Тоест 8 вагона, всеки с по 4 електромотора с по 114 кВт всеки = 456 кВт х 8 = 3648. А ти тук си седнал да ме кращаваш, че цялата композиция била с общо 4 електромотора. https://ru.wikipedia.org/wiki/81-717/71421:19 29.01.2020
52 Borislav Popov
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Е, и ? Какво, ла не би да искаш да кажеш, че всички тези вагони и тележки са с мощноста на само 4 електромотора ? Ти остави сега руските, българските, и тележките, аз ти давам линк, който доказва, че всеки един електровагон, а не тележка, притежава 4 електромотора ! Ето ти пример с този електровагон, виж внимателно и смятай -8×456 = 3648 кВт (8-вагонный состав) Тоест 8 вагона, всеки с по 4 електромотора с по 114 кВт всеки = 456 кВт х 8 = 3648. А ти тук си седнал да ме кращаваш, че цялата композиция била с общо 4 електромотора. https://ru.wikipedia.org/wiki/81-717/714Коментиран от #53
21:20 29.01.2020
53 Антиелектрика
До коментар #52 от "Borislav Popov":
Кви 8 вагона бе неграмотнико? Колко пъти да те питам каква според теб е мощността на метро мотрисата в софийското метро, след като за него пише това: "За София се произвеждат стандартни 3-вагонни композиции, като дължината на ЛОКОМОТИВА е 28 175 mm, а тази на вагона – 27 225 mm. Дължината на 3-вагонната композиция е 83 575 mm"?И понеже си шушумига и ще започнеш да увърташ, ето какво значи ЛОКОМОТИВ: "Локомотивът (на латински: loco motivus) е тягов подвижен състав с огромна теглителна мощност за ПРИДВИЖВАНЕ НА КОМПОЗИЦИИ ОТ ВАГОНИ".
Та или се скривай или си посипи главата с пепел, защото страшни кретении изписа!
Коментиран от #54
21:59 29.01.2020
54 Borislav Popov
До коментар #53 от "Антиелектрика":
Ми композицията от 8 вагона доказва, че всеки вагон е с по 4 електромотора бе, неграмотнико, даже съм ти ги сметнал и пак не може да ти уври канчето, че всеки вагон си има по 4 електомотора, а не целия влак, както твърдиш ти.Коментиран от #55
22:09 29.01.2020
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "Borislav Popov":
Ти си тотална щета!Аз ти давам линк, че няма 8 вагона и вагоните нямат двигатели и че в София са само с един локомотив и един вагон и че хората са написали ясно, че СИСТЕМНАТА МОЩНОСТ Е 680 kW, ти пак бълнуваш 8 вагона, двигатели във вагоните и как Тесла има много по-малка мощност.
Що не вземеш да се обърнеш към съответния специалист?
Коментиран от #58
22:16 29.01.2020
56 898
До коментар #26 от "pepy":
Колеги тук се роди следващия нобелов лауреат!Коментиран от #62
22:16 29.01.2020
57 ххх
До коментар #41 от "Антиелектрика":
Не го ограмотявай безмислено е.Много са пробвали най-накрая ще излезеш каскет.Той няма завършен осми клас. Питай го за светкавиците и гръмотевиците!Коментиран от #59
22:21 29.01.2020
58 Borislav Popov
До коментар #55 от "Антиелектрика":
Виж се сам какво си написал, това са твои думи - "И пoнeжe твърдиш, чe e мнoooooooooooгo гoлямa рaзликaтa в мoщнocтитe, caмo дa ти кaжa, чe мoщнocттa нa влaкoвeтe в мeтрoтo e кoлкoтo цeли ... ДВE Тecли" Къде е този твой цял влак с мощност, колкото 2 Тесли ?22:26 29.01.2020
59 Антиелектрика
До коментар #57 от "ххх":
Адски си прав, това е супер нагло и неграмотно същество.Пълна загуба на време е, но исках нормалните хора да видят за какви мощности става въпрос в съвременните електромобили и да се замислят, че никой не е застрахован от вредните влияния.
Коментиран от #60
22:34 29.01.2020
60 Borislav Popov
До коментар #59 от "Антиелектрика":
Хе, хе, хе, нагло и неграмотно същество си точно ти мой чорап, дето още добиваш директно алуминий от земните недра и дето не можеш да сметнеш, мощноста на един вагон дори, па камо ли на цял влак ! Дето, дори си нямаш представа от колко вагона трябва да се състои една композиция, за да можеш да я наречеш ВЛАК, както ти е изразяваш в 33 тия си коментар, смешко.Коментиран от #61, #63
22:43 29.01.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 ТАКА е
До коментар #56 от "898":
щом ограмотява чалгаджиите08:44 30.01.2020
63 Антиелектрика
До коментар #60 от "Borislav Popov":
Въх, не думай: "Каждый вагон снабжён двумя трёхфазными асинхронными двигателями. Мощность двигателя 141 л. с. (105 кВт), таким образом суммарная мощность всего состава — 840 л. с. (630 кВт)".Значи какво пише за датското метро, че СУМАРНАТА МОЩНОСТ НА ЦЯЛАТА КОМПОЗИЦИЯ Е КОЛКОТО МОЩНОСТТА НА ЕДНА ТЕСЛА 100D. Ама ти си толкова неук, че дори не може да четеш.
Коментиран от #64, #68
09:24 30.01.2020
64 Зомби с квадратен волан
До коментар #63 от "Антиелектрика":
Мда, и точно за това трябваше да си останем на електрически влакове, метра, трамвай, тролейбуси и т.н.Автомобилът е забележителна машина. Да речем един Шевролет Импала с 427 CID (7 л.) Turbo Jet V8, 335 к.с., кефи ли? Кефи! Но като туриш 3 млрд негоподобни по пътищата, като туриш 1,5 млрд китайчуги и 1,5 млрд африканци, сметката вече не излиза! Прецакваш екологията, прецакваш икономиката, прецакваш цивилизацията. И затова електрификация, докато не се измисли нещо по-свястно.
Коментиран от #65
09:32 30.01.2020
65 Антиелектрика
До коментар #64 от "Зомби с квадратен волан":
Извинявай, но каква е разликата дали ще дадеш на милиарди джигити по пътя кола с ДВГ или електричка? Екологията няма да се подобри, повярвай, особено ако трябва да смениш целия автопарк уж в нейно име. Електричките тепърва ще причиняват своите вреди, само гледай филма.09:38 30.01.2020
66 Асен Илиев
Е затова, ще ви избия до крак, мръсни гадини!
Коментиран от #67
11:17 30.01.2020
67 Komapak
До коментар #66 от "Асен Илиев":
Предполагам, че се храниш. Те да знаеш хляба и всички продукти в магазина с конски каруци в бъдеще ще го доставят. Карайте си джендърските тротинетките и си мислете, че сте еко!14:46 30.01.2020
68 Borislav Popov
До коментар #63 от "Антиелектрика":
Въх, не думай, ти явно си нямаш никаква представа, от колко вагон - тележки, (които са без собствени тягови електродвигатела) трябва д се състои самата композиция, за да може тя да се нарича ВЛАК, както я наричаш ти в 33 тия си коментар. Ти, както винаги, пишеш тук някаква простотия, от рода, че алуминия се добивал в готов вид от зените недра и после с други простотии и лъжи, се стараеш да докажеш малоумната си теория. Стоп аз съм до тук ! Продължавай да доказваш, ама не и на мен, аз за сега спирам да ти чета лъжите, простотиите и извъртанията, с които тук се стараеш да докажешш, че кака ти не е от онези..)Коментиран от #69
21:32 30.01.2020
69 Антиелектрика
До коментар #68 от "Borislav Popov":
Какъв влак бе мишчице? Нали разправяше, че мощността на метро мотрисите била много повече от мощността на една Тесла S 100D, само и само да не се приеме на сериозно фактът, че ЕМП става опасно в толкова по-малко пространство?https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BD
Колко пъти да ти пействам това, а: "Каждый вагон снабжён двумя трёхфазными асинхронными двигателями. Мощность двигателя 141 л. с. (105 кВт), таким образом суммарная мощность всего состава — 840 л. с. (630 кВт)"?
Сега вместо да си признаеш, че мощността на метрото е малко повече от една Тесла 100D, ти се правиш на обиден и плещиш за влакове, защото няма какво повече да кажеш. Точно ти, пишещия стотици мнения на ден, ми заявяваш, че повече няма да ми отговаряш - ето това е най-хубавата новина в този сайт за мен!
Благодаря ти и ако може, изчезни завинаги!
Коментиран от #70
21:47 30.01.2020
70 Borislav Popov
До коментар #69 от "Антиелектрика":
Те такъв влак,мишленце, за който ти пелтечиш, в своя си 33 коментар, че бил мощен колкото 2 Теслиии..) Няма такъв влак, разбери гоооо, няма !! За това, всички останали твои простотийки, за вагони, тележки и мотриси са безполезни. Стоп игра ! Аз съм до тук, намери си някой друг слушател и на него му доказвай, че кака ти не е от онези. Пак казах ! Виж си думите и други път ги тегли на кантара - И пoнeжe твърдиш, чe e мнoooooooooooгo гoлямa рaзликaтa в мoщнocтитe, caмo дa ти кaжa, чe мoщнocттa нa ВЛАКОВЕТЕ в мeтрoтo e кoлкoтo цeли ... ДВE Тecли !Коментиран от #71
22:08 30.01.2020
71 Антиелектрика
До коментар #70 от "Borislav Popov":
Нали нямаше да ми отговаряш повече, м-р куку?Сега се опитваш по най-баламския начин да се оправдаваш, че в метрото не са влакове - сигурно са дирижабли.
Получаваш първо място за най-голям балама тук!
Коментиран от #72
22:16 30.01.2020
72 Borislav Popov
До коментар #71 от "Антиелектрика":
Абе, то и ти се заричаше десетки пъти тук, да не ми отговаряш, че ще ме игнорираш и че въобще си щял бил да спреш тук да пишеш, ама...)Коментиран от #73
11:20 31.01.2020
73 Антиелектрика
До коментар #72 от "Borislav Popov":
Разбира се, че се заричах и се бях обзаложил с Електрика и многото му никове, че ако модел 3 падне под 8 минути на Ринга до края на 2019 година, ще спра да пиша, а то дори и модел S не записа официално време. С теб се бях зарекъл да не пиша, но ти продължаваше да пишеш по мой адрес и не се уважи моето желание да не се пишат педерастии с моя ник. Така, че вземи млъкни и не пиши повече с мен, както аз не искам да пиша повече с теб.Коментиран от #74, #75
11:39 31.01.2020
74 Borislav Popov
До коментар #73 от "Антиелектрика":
Аааа, ти пък защото по май адрес въобще не пишеш никога нали !? Чакал бил той да падне рекорда на Ринга и бла, бла...) Аз пък чакам да свърши нароченото, срещу Мъск и Тесла, дело, което започна още на 27.11. 20189 г. Като свърши делото и когато вкарат Мъск в затвора и Тесла фалира и аз ще спра да пиша тук. Така, че не се бави давай, казвай, какво знаеш за самия ход на делото, как се развиват там нещата, наближава ли дългоочаквания фалит. Попътно дай там инфа и какво става с арабите, станаха ли основни акционери на Тесла, Мъск свали ли компанията от международната борса, както искаха те ??13:23 31.01.2020
75 Borislav Popov
До коментар #73 от "Антиелектрика":
Вземи по добре ти млъкни и престани да спамиш и да съчинняваш простотии, за вредните електрички под новини, които няма нищо общо тази тема. Даже под новина за рожденния ден на първия автомобил, ти се извъртя и се умудри да наблъскаш една камара спам, за вредните електрички. Когато ти престанеш да спамиш за това под път и над път, тогава и аз ще престана. Аз разбирам, че ти имаш определени задължения към менторите ти, които те спонсорират, но поне имай малко срам и на това отгоре имаш наглоста да ми заповядаваш, аз да съм млъкнел. Не си ти човека, който да ми казва, дали да мълча или не.Коментиран от #76
13:43 31.01.2020
76 Антиелектрика
До коментар #75 от "Borislav Popov":
Я виж кой спами, трол малоумен. Млъквай, кукумицин.Коментиран от #77
14:12 31.01.2020
77 Borislav Popov
До коментар #76 от "Антиелектрика":
Спамиш ти и именно затоваа аз ти правяя забележка, като ти задам някой неудобен въпрос, на който не можеш да отговориш, веднага палиш и започваш да обиждаш. Покажи някой мой коментар, ддпаги ми Кукумицине, освен този, в който аз съм те наричал така..) И не се прави на глух, а отговори на моя 74-ти коментар, задал съм ти ясни и конкретни въпроси, за делото срещу Тесла и за арабите акционери на Тесла.Коментиран от #78
14:23 31.01.2020
78 Антиелектрика
До коментар #77 от "Borislav Popov":
А кой беше ти, тролът-цървул, който спами по цял ден.Ти си един спам генератор.
Ето какъв лъжлив трол си:
Публикувано във факти.бг: "Стоп аз съм до тук ! Продължавай да доказваш, ама не и на мен, аз за сега спирам да ти чета лъжите"
Публикувано във факти.бг: "Стоп игра ! Аз съм до тук"
Палячо лъжлив!!!
Коментиран от #79
18:11 31.01.2020
79 Borislav Popov
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Това, стоп аз съм до тук се отнасяше за вчера, оти снощи бях много зает, дойдоха ми гости и ми беше неудобно да не им обърна внимание. Ти, палячо лъжлив, ще отговаряш ли или няма да отговаряш на въпросите ми към теб в коментар № 74 или ве така ще продължаваш да се правиш на улав за пенсия ? Ако имаш желание, можеш пътьом и нещо за алуминия да вметнеш, как върви там добива !?Коментиран от #80
18:47 31.01.2020
80 Антиелектрика
До коментар #79 от "Borislav Popov":
На ненормалник като теб, няма какво да отговарям, мога само да се гавря с теб.Коментиран от #81
19:05 31.01.2020
81 Borislav Popov
До коментар #80 от "Антиелектрика":
Ми така ще кажеш разбира се като нямаш разумен аргумент, да отговориш или да опонираш. Май умря надеждата за фалита на Тесла а каскет ?? Даже и опорките за вредните електродввигатели, дето уж били разположени само на 30-35 см от водача, който уж мнооого зле влияли на здравословното му състояние и те не помогнаха. Чакам с нетърпение, кога от централата, ще ви отпуснат някоя по нова антиелектрическа опорка, че тези старите се поизносиха вече.Коментиран от #82
19:19 31.01.2020
82 Антиелектрика
До коментар #81 от "Borislav Popov":
Фалити, каскети, опорки, руснаци, централи - ходи се гръмни, психопат!Коментиран от #83
19:30 31.01.2020
83 Borislav Popov
До коментар #82 от "Антиелектрика":
Ми защо се пениш, нали ти тук пееше преди само за съдилища, фалити и банкрути, да не съм те дърпал аз за езика, хайде сега отговаряй за думите си ?? А кой ми даваше тук линкове, че уж алабелките били основни акцонери на Тесла и уж те щели били да накарат Мъск , да свали коипанията от Борсата, или не беше ти ?? Я пусни някой по свеж линк по тази тема, че ми е много интересно да видя как са се развили събитията по нататък и за добива на алуминия да не забравиш да дадеш, нещо ново.20:52 31.01.2020