Китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии предлага обособяването на специални зони, в които ще бъде забранено движението на автомобили с бензинови двигатели, съобщава China Daily. В проекта, поместен на сайта на ведомството, се предлага местните власти да анализират фактори като пазарното търсене и нивата на вредните емисии преди да решат дали да участват в експеримента.
През март южнокитайската провинция Хайнан обяви, че планира да преустанови продажбите на бензинови коли до 2030 г. Бурното развитие на промишлеността и експлозивното увеличаване на броя на автомобилите в страната доведе до рязко влошаване на екологичната картина, което тревожи властите.
Правителството на Китай поощрява продажбите на електромобили в опит да се справи със замърсяването на околната среда. Местната автомобилна индустрия обаче се съмнява, че това може да доведе до пълен отказ от традиционните двигатели с вътрешно горене предвид климатичните различия и степен на замърсяване по региони.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #3, #9
17:42 22.08.2019
2 Еее
17:45 22.08.2019
3 Госあ
До коментар #1 от "Driving pleasure":
А да ти е хрумвало, че Китай бълва за потребителите на половината планета ? Освен това и те се ориентираха към най екологичният източник на енергия до момента - ядреният разпад. Браво на Китай !Коментиран от #4, #8
17:56 22.08.2019
4 Driving pleasure
До коментар #3 от "Госあ":
Е и? Факт е, че замърсяват. А и това което бълват като батерии поне за навън е нищожна част от това, което те потребяват. Целия свят има половината от китайските продажби на електрички - и за да се движат тия електрички пак трябва ток и той идва от ТЕЦ затова въпреки уж забраната продължават да изграждат нови ТЕЦове екология и чист въздух - друг пътКоментиран от #5
18:04 22.08.2019
5 Госあ
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Ами дали ще бълват в Китай или Европа и САЩ е все тая. Донякъде по добре за Европа. Иначе Тея нафтови и бензинови печки трябва наистина да ги спират. Освен това, както казах започнаха ударно изграждане на ядрени мощности.18:14 22.08.2019
6 за гъби съм
18:24 22.08.2019
7 Боби
18:25 22.08.2019
8 хппппп
До коментар #3 от "Госあ":
ти коя държава свързваш с фашизма?19:08 22.08.2019
9 Да да
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Те в Китай за фотоволтаици, ветрогенератори и ВЕЦ никога не са чували! Нито една река или язовир нямат! Слънце не грее и вятър не духа! С коя част от тялото си мислиш, нямам на идея?20:29 22.08.2019
10 ЗигЗаг
23:31 22.08.2019
11 Радико
23:52 22.08.2019
12 Миризлив пор
09:06 23.08.2019
13 ФауВе
Коментиран от #14, #15
09:40 23.08.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 гост
До коментар #13 от "ФауВе":
В Китай дизели НЯМА !!!! Както и във целия останал свят !!! Единствено в Европа и то заради "великите немци" !! Дето сега първи обърнаха палачинката и забравиха какво плещеха само преди 3-4 години !!!19:29 23.08.2019
16 вечния дизел
Коментиран от #17, #18, #19
19:37 23.08.2019
17 гост
До коментар #16 от "вечния дизел":
За твоя изненада над 90% от автобусите в Китай вече са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!! И ще станат 100% до 2025 г ! И само те спестяват петрол колкото потребява цяла Гърция !! Същото скоро ще важи и за камионите , като започнеш от лекотоварните !! А ЛЕКИТЕ коли , за които се говори в статията НИКОГА не са били дизелови в Китай !!!19:46 23.08.2019
18 гост
До коментар #16 от "вечния дизел":
Ти колко дизелови влака си видял дори в България , че реши , че в Китай са дизелови ??? Сигурно и високоскоростните влакове са дизели ?? Хахаххахаххаха !!!!Коментиран от #20
19:47 23.08.2019
19 гост
До коментар #16 от "вечния дизел":
Само да ти кажа , че в ГЕРМАНИЯ от години се внасят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ванове от КИТАЙ !!! Щото на местните дребни търговци им писна "стогодишните" да се правят на важни и да продължават да им пробутват дизеловите си боклуци !!19:50 23.08.2019
20 Всички
До коментар #18 от "гост":
влакове "Сименс", които са най-новите у нас са дизелови.Коментиран от #21, #22
23:50 23.08.2019
21 гост
До коментар #20 от "Всички":
Само дето са няма и половината от Сименс влаковете , а общо от движещите се в България са ПОД 1% от всичките !!! А товарен няма НИТО един !! Дори маневрените по гарите вече са електрически ! И тия дизели Сименс както са "най-новите" , така ще станат най-бързо продадените или бракувани ! Щото неектрифицирани линии много скоро няма да има ! Или ще ги електрифицират или ще ги закрият ! А защо ги поръча един идиот навремето е отделен въпрос !Коментиран от #23
09:31 24.08.2019
22 Ганьо
До коментар #20 от "Всички":
Хитрия немец просто е бързал да се отърве от тях17:25 24.08.2019
23 Мачкал Чесън
До коментар #21 от "гост":
Дизелови влакове се използват много в Европа и засега няма изгледи да ги премахнат. Електрификацията е нужна и полезна, но струва пари и време. В Китай е възможно "ударно" да се строи и развива, но там гражданско общество липсва изцяло и властта решава еднолично и на момента. Там такава електрификация ще се извърши бързо, защото няма какво с кого да се съгласува, да се изчакват мнения, обжалвания, отхвърляния, независим орган като Конституционен съд да реши, че законът е противоконституционен примерно... Там Партията решава и съпротива няма! Затова са възможни и такива рекорди като подмяна на цял мост за 24 часа заедно с настилката от асфалт отгоре... В Европа и в частност у нас една чистачка с фирма за 2 лв може да ти подава жалби срещу избора на участник в държавна поръчка и така да отлага до безкрай изборната процедура, както реално се случи с Тол-системата - човекът си мете пред "Пирогов", обаче има фирма за 2 лв и някой го подучил да обжалва. И той обжалва....13:52 25.08.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.