Last news in Fakti

21 Август, 2019 08:54 10 020 64

Родният Северозапад взима най-много жертви на пътя в ЕС

  • ес-
  • катастрофи-
  • инциденти

Евростат с тревожни данни за пътната безопасност в ЕС

Родният Северозапад взима най-много жертви на пътя в ЕС - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Регионът с най-голяма смъртност в ЕС от катастрофи е в България. Това показва статистиката на Евростат.

Северозападът ни оглавява черната статистика за най-голяма смъртност в ЕС от катастрофи е в България.

Там през 2016 г. са станали 153 катастрофи с фатален край, на 1 млн. жители. Това е три пъти по-голям показател от средното за ЕС.

Малко повече от 25 000 души са загубили живота си по пътищата на ЕС миналата година, сочат данни на Европейския съвет за безопасност на транспорта (ETSC).

Въпреки, че данните на агенцията са за 2017 г., в проучването е посочено, че данните за България са от 2016 г. Смъртните случаи в ЕС са били около 25 000 през 2017 г., което прави около 50 инцидента с фатален изход на милион жители. През 2013 г. жертвите в ЕС пак са били около 25 000, а през 2007 г. са били 43 000. През 2001 г. над 55 000 са загинали при пътнотранспортни произшествия.

България традиционно е на първо място в Европейския съюз по жертви причинени от катастрофи с автомобили. Те са общо 64 на 1 млн. души население, според европейската статистическа агенция „Евростат“.

На пето място в негативната класация е втори български регион - Северен централен, където произшествията със загинали са 132 на 1 млн. души население. Между двата региона се нареждат области в Португалия, Белгия и Гърция.

Източноевропейските страни имат най-голям брой жертви на пътни произшествия на глава от населението в Европейския съюз.

Родният Северозапад взима най-много жертви на пътя в ЕС

През 2001 г. балтийските страни бяха особено опасни, като Литва и Латвия регистрираха съответно 236 и 202 смъртни случая на милион жители - най-високите в блока. Но след 17 години двойката постигна най-добрия напредък в ЕС за намаляване на смъртните случаи.

Новият най-смъртоносен участък от пътната карта на ЕС е на Балканите – Румъния и България. Двете държави продължават да показват слабости при повишаването на контрола и предотвратяването на пътните инциденти, припомнят анализатори.

Те все пак отбелязват, въпреки че имат най-опасните пътища, Румъния и България също са намалили броя на смъртните случаи по пътищата съответно с 23,8% и 39,6%. Това все пак не е достатъчно двете балкански държави да паднат под прага на 100 смъртни случаи на милион жители.

Ако България държи първенството в ЕС по катастрофи с автомобили, то Румъния е лидер по блъснати пешеходци и велосипедисти.

Фаталните инциденти с мотоциклетисти са проблем за Гърция. България и Естония могат да се похвалят, че зачитат правата на мотоциклетистите. Най-малко са инцидентите с велосипедисти в Кипър и Люксембург.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход, от друга, като позитивите, разбира се, са в полза на по-богатите страни, в които има по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Анализът отчита също, че Европейската комисията има амбициозна програма за пътна безопасност, като крайната цел е да се намали наполовина смъртта на пътищата в Европа до 2020 г.

Програмата определя комбинация от инициативи на европейско и национално равнище, като се фокусира върху подобряване на безопасността на превозните средства, безопасността на инфраструктурата и поведението на участниците в движението.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Оня с рикията

    55 8 Отговор
    Бандюгите от Враца са виновни. Карат пияни из целио Северозапад.

    Коментиран от #27

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Краси

    31 3 Отговор
    Така ще е докато не започнат да зачитат правилата за движение по пътищата и не научат поговорката "Който бърза, бавно стига"

    Коментиран от #5

  • 4 ththjtj

    19 3 Отговор
    Защото болниците там са ще го лекуваме или ще го оставим да си живее! Катастрофи има и на други места същото количество но болниците са много по-добри!
  • 5 пейо

    18 8 Отговор

    До коментар #3 от "Краси":

    Всеки си казва: "на мен няма да се случи". Глобите са малко. В България има чуство на безнаказаност. Събираемостта на глобите е много ниска.

    Коментиран от #61

  • 6 Крали Марко

    13 22 Отговор
    В подобни статии обичайно се набляга на ниската ни култура на пътя, съчетана с лошите пътна настилка, липсваща маркировка и лоша подготовка на водачите. Но никога не става дума за това, че автопарка ни е стар и че смъртността в България не е по-висока от смъртността в Германия или Франция, когато там са карали същите автомобили, само че преди 15 години. Предпологам, че само ако имаме пътните условия на Западна Европа, статистиката ще е много по-добра. А и ако по някакъв начин почти целият ни авгопарк е съставен от технически изрядни и сравнително нови автомобили с по 5 звезди в краш тестовете, ЕСП и ен на брой въздушни възглавтици, може и да изпреварим много от развитите страни.

    Коментиран от #19, #39

  • 7 гост

    33 0 Отговор
    Не ,че нещо, но и пътищата са стахотни в района.
  • 8 Хаджи хаджи Българин

    48 2 Отговор
    Отсечката Враца - Видин е част от европейски коридор! Отидете и сами ще се уверите, че трябват спешни мерки! Най- опасните водачи в този участък са турските тирове и циганските каруци!

    Коментиран от #12

  • 9 селянин от обеля

    45 1 Отговор
    Никаква пътна мрежа, голям трафик към Дунав мост 2, няма магистрала, няма три /четири/ лентови пътища, колони по 10 тира по разбити междуселски пътища - това води до горната статистика

    Коментиран от #20

  • 10 mediator37

    29 2 Отговор
    Броят на убитите намалява когато се строят магистрали и ленти за изпреварване.
    Има държави равни като тепсии. Ако един холандец го накараш два пъти на деня да мине Шипка или Ришки, Обзорски и който и да е наш проход, не знам колко ще оживее. Много е лесно да сложиш една клечка на волана и след половин час да я махнеш, за да направиш лек десен завой. През това време може да дремнеш.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 vvvv

    52 1 Отговор

    До коментар #8 от "Хаджи хаджи Българин":

    Отсечката между Видин,Враца и Ботевград е като междуселски път с две платна/на места стеснени/По този път минава 70% от трафика от и за Европа.От 40 години слушаме за разширяването на този път, но това е Северозапада и на никой не му пука.

    Коментиран от #21

  • 13 Тексаски рейнджър

    19 16 Отговор
    В дивата севорозападнала България живеят най - много мургави примати ..
  • 14 СтарТИРаджия

    42 1 Отговор
    Нали се сещате за КОИ пътни отсечки иде реч?! По двете трасета вървят до 3000 тежкотоварни МПС в денонощие? По толкова натоварени участъци на Запад има задължително ма-ги-стра-ли!!! Обаче у БГ-то в името на изборният рейтинг първо ще правим "Хемус", а след т'ва - "ша видим Баце"!
  • 15 топлата вода

    35 8 Отговор
    Като цяло съвсем нормално за България и още по - нормално за Северозапада! По ирония на съдбата в територията в която са останали най-много етнически Българи, положението е най-жалко и най-трагично, и хич не е случайно това, просто не ставаме Българите за нищо с болка го казвам, тъй като и аз съм Българин, но нямам нищо общо с тея човеци там, ако могат да се нарекат такива. За този регион са характерни някои неща като например, пълно безхаберие в почти всяка сфера от живота, мързеливи хора, хора не почитащи закона! Хора, които шофирайки демонстрират, че са пълни диваци които не познават правилника за движение, ако го познават недай си боже тогава нямат желание да го спазват, изпреварват смъртоносно в 80% от изпреварванията, което показва че не им пука нито за техния живот, нито за останалите. От тези хора се чува само едно: не може, няма как да стане, невъзможно е! В този регион няма джамии, няма турци и т.н, иначе може би щяха да обвинят тях за жалкото и мизерно положение в което се намират. Това единствено показва, че никой не ние е виновен а сме си виновни само ние, защото не ставаме за нищо! Северозапада е като след война съвсем реално, пътища леш, изоставени къщи, всичко е косясало и тревясало, Областното пътно е изоставило всичко на природата, никъде не се косят треви, храсти, клони те не са чували за такова нещо, пътя Враца-Мездра между мантинелите в двете платна за порастнали храсти и малки дървета с височина по 3 метра, пътя е стеснен от стърчащи

    Коментиран от #37

  • 16 семафор

    23 1 Отговор
    Но,пък най-много катаджий има в храстите около Враца.
  • 17 статистик

    17 3 Отговор
    Интересно е, че катастрофите са право пропорционални на качеството на мат'риала.
  • 18 еш па тоа

    31 3 Отговор
    Във Враца,ако дадеш мигач,когато завиваш,значи си шматка.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 куката

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "селянин от обеля":

    Пътя може да е на чакъл, без значение е , щом са такива условията се съобразяваш и караш така, че да не застрашаваш останалите, а ако на теб не ти се живее скачаш в Искъра с трошката си и приключва филма, като не ти харесва стоиш си на ибания гАз, и не пътуваш, аман от такива като тебе, които са склонни заради собствения си плитък акъл да застрашават всички останали хора с убийство, и то само защото ще стигне 5 мин по - рано, Ибем Ви у нещастниците мръсни.
  • 21 аман вече

    15 15 Отговор

    До коментар #12 от "vvvv":

    Стига ревахте бе, на кой трябва да му пука ако не на Вас а? Мишки такива, за това че мързеливците от ОПУ немогат една трева и храсти да окосят по Е79 баш международния път, и затова ли сме ти вонивни ние, Защо другаде не е така, никъде не бях виждал дърво поникнало между мантинелите, защото 10 години нещо не са пипнали мързеливците , само се лапат пари и се лежи на сянка, или казваш Бойко пак ти е виновен, че не са събрали и пясъка до зимата още дето са го хвърляли в последните 10 години а? Не виждам логика на хората от Бургас, или Смолян, да се надяваш те да дойдат и да мислят за тебе, вие сами не мислите за себе си и все чакате на готово някой нещо да ви даде и направи, и ако Бойко не ви беше отпуснал лякой друг милион извънредно, още щяхте в града да си трошите колите по кратерите. Най-накрая вземете се стегнете и започнете да действате активно и да работите здраво, иначе приключвате. На цяла Бългрия и омръзна все да служа как северозапада реве и все са онеправдани, ходил ли си в Странджа и Сакар а? Там държавата също е оставила нещата на самотек както на много други места, ама хората са хора, не реват не плачат, а работят и си живеят и не мрънкат че все някой им е виновен за трудния живот.....айде със здраве.
  • 22 Жител на Видин

    35 4 Отговор
    Драги писатели на коментари,преди да пишете моля ви погледнете в гугъл-карти отсечката Е-79 Димово-Бела-Скомля-Медовница-Руженци..Прилича на кардиограма на човек с инфаркт. От там на ден преминават над 5000 тира. Миналата година се обърнаха над 20. Зимата особенно си е жива руска рулетка преминаването на този участък. На всяка ограда висят оранжеви отразителни жилетки поставени от жителите да напътстват шофьорите за да не им влязат в дворовете. Има такива завои че шофьорите на камиони си виждат задния номер на ремаркето,но разбира се най лесно е да видиме вина в жителите на района но не и в проектантите на трасето.

    Коментиран от #24

  • 23 само факти

    18 4 Отговор
    Петко Славейков - 1875г - "Не сме народ", стихотворението е написано когато е бил на 48 год, с достатъчно преживян опит и познания за своя народ. Описва съвсем реално Българите цели 150 год по - късно, и важи с особена сила за Северозапада.

    Не сме народ, не сме народ, а мърша,
    хора, дето нищо не щат да вършат.
    Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!
    "Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас.
    И не знаем, не можеме, не щеме
    да работим за себе си със време.
    Само знаем и можеме, и щеме
    един други злобно да се ядеме...
    Помежду си лихи, буйни, топорни,
    пред други сме тихи, мирни, покорни...
    Все нас тъпчат кой отдето завърне,
    щот сме туткун, щото не сме кадърни...
    Всякой вика "Яман ни е нам хала!" -
    а всякому мерамът е развала...
    Не сме народ! Не сме народ, а мърша,
    пак ще кажа и с това ще да свърша.

    Коментиран от #47

  • 24 жител на Лом

    19 12 Отговор

    До коментар #22 от "Жител на Видин":

    Като жител на Видин, е добре да не ги мислиш проектантите много много, вече се правят проектите и за тази магистрала, като жител на Видин първо като станеш се измий , почни деня на чисто, измети си листата пред входа, измети си калта от стълбището, лайната от кучетата, и т.н бъди това, което трябва па другото не го мисли! Вечно някой ви е крив на вас, вечно, от 100 години насам! Единствено в северозапада съм виждал как мързелива кифличка проста, стои пии си кафенцето с цигарката, а пред магазина и купчина с листа.....а тя чяка да влезнат клиенти....това е северозапада в пълна светлина, а относно магистралата, ще напряват рано или късно, лошото ще е след това, понеже мързеливците от северозапада няма да , пипат с пръстче, колкото си изкара толкова, и след 5 год, ще е цялата в дупки и в дървета и храсти, гарантирано от Северозапада.
  • 25 Шофьор на камион

    19 0 Отговор
    От всичките коментари най верен е на жителя на Видин. Иде ми този дето е проектерал пътя да го сложа в кабината и на всеки завой в който за да взема съм принуден да навлизам в насрещната лента бой със щангата по главата. На Монтана ще е в кома.

    Коментиран от #26

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Пламен

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Оня с рикията":

    ...и по целиьо ден. Па и Лечебницата им ги не бива съвсем, оно и пъто м ги е за кашмер, и рикията м ги е цепеняк. Па те така...
  • 28 e36

    7 3 Отговор
    Прeдeлнo яcнo e чe нa бoйкo нe му e приoритeт oлигoфрeнитe дa ce крoтнaт пo пътищaтa. Aкo бeшe щяхa вeчe дa ce взeмaт aдeквaтни мeрки. Тoвa e прocтo кoлкoтo дa ce cимулирa рaбoтa - caмo кoнcтaтирaмe и дoтaм.

    Коментиран от #29

  • 29 борованеца

    13 3 Отговор

    До коментар #28 от "e36":

    ако на самият човек не му пука за собствения му живот, защо път на Бойко трябва да му пука? На сила хубост не става, той отдавна е разбрал там какъв матрял живее, и не само там. Още преди 10 год самият той каза, че матряла е кофти, разбира се и самият той е част от този матрял, но да вменяваш вина на един човек не е реално, в тоя регион 8 от 10 човека, са абсолютни дебили, неадекватни незнаещи защо живеят. И това изобщо не е майтап, адско грозно и жалко е , че най-българския район в БГ в момента се населява от такива дегенерати, вместо да се стегнат и да покажат на тях , на цедата си и на света че могат.....хората в Сирия с бомби ги замерят и не малка част си останаха там да се борят за родината си, родина в която има само пясъци, а тук на тази райска земя, 4 климата, природа, чернозем и квото още се сетиш, ние Българите изоставихме всичко това, за да мием пърдялниците на старите западняци, да им берем пАртакалите, и доматите, особено в Северозапада е силно застъпено това, може за 500 евро да го правят на леш в чужбина, ама ОН нЕма да се върне у Борован примерно :) Отиваш в Оряхово и се чудиш дали не снимат там филма за Чернобил, навсякъде има само разруха, смърт и обезлюдяване, без война и без Козлодуй да е гръмнал, това означава, че сме пълни отрепки, предатели , нехранимайковци и квото се сетиш още...мога и до утре да говоря, факта е че проблема е в НАС, не в Американците, Руснаците, Турците, и целия световен заговор срещу малка България, пълни глупости
  • 30 Ники

    6 2 Отговор
    Комбинация от по скапани коли и по скапана инфраструктура ... е какъв да е резултата ...
  • 31 Driving pleasure

    11 4 Отговор
    Оф поредните статистически тъпизми! Вече ми писна! А случайно това да е и района с най-ниски доходи и най калпав автопарк? Една от най-калпавите инсфраструктури. Най-ниския достъп до медицинска помощ и още няколко такива най?!!! Ай върете заглава

    Коментиран от #46

  • 32 Северозападналата област

    7 3 Отговор
    Това е защото там са "най- богатите, с най-скъпи коли, с най хубави пътища и най-населен регион"! За това и жертвите са много! Нещастни управници от София!
  • 33 777

    6 0 Отговор
    Не случайно и викат на Mонтана Некрополис !
  • 34 бай онзи

    12 4 Отговор
    Само като видиш разни бесни сверозападнали пустиняци с регистрации ВР и М как изпреварват на сляпо по E79 и веднага ти става ясно защо. Естествен подбор в действие, само да не загиват невинни

    Коментиран от #35

  • 35 истината

    7 1 Отговор

    До коментар #34 от "бай онзи":

    Именно! лошото е, че загиват много невинни заради тези изроди! Аз затова все казвам, като не им се живее и им е писнало от живота, искъра е бая голям, могат да се метнат вътре доброволно, без да вземат други със себе си.
  • 36 Средногорец

    8 6 Отговор
    Ами така е като не ядат асфалт.Ние под Балкана ядем асфалт и не само, че правим по-малко катастрофи въпреки, че пътищата ни са много по-натоварени ами и изпреварваме северозападналите с най-малко 10 години по заплати и ножицата ще се отваря все повече.Да гласуват за КУРнела и да повтарят това, което ги научи Станишев :
    - Асфалт не се яде, асфалт не се яде.
  • 37 Тираджия

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "топлата вода":

    Въобще не си в час. Първо мини по пътя Видин - София после умувай. 80%от катастрофите са по този път,заради габарита,натовареността, дупките и безхаберието на държавата.А за това, че живеят най голям брой етнически българи на глава от населението е вярно. Явно във парламента и правителството има всякакви други, само не и българи.

    Коментиран от #44

  • 38 глоби млоби

    4 3 Отговор
    В Гърция преди 25 години е било същотото,покрай пътищата само волани,я сега виж как карат,ама глобите започват от х00 евро и затвор ,ама тука неискат да го въведат щото си отива правителството,а на тах им требе сухо...
  • 39 NikNay

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "Крали Марко":

    Няма стара кола! Има неподдържана и технически неизправна

    Коментиран от #52

  • 40 Митко К

    8 0 Отговор
    Няма как да не е така."Пътищата" са безумно изровени;знаците са абсолютно неадекватни,повечето отпреди 50 г. КАТ само санкционира,а не контролира!..Да сте чули нещо различно от "Несъобразена скорост" от КАТ.Вместо улеснение и приспособяване към трафика,пътищата се ремонтират и проектират без никаква идея и развитие...Ииии,така...Ще си мрем,щото няма идеалисти...

    Коментиран от #48

  • 41 То там не е българия😂😂

    2 1 Отговор
    Там е румънско бегето е само софето до околовръза после следва ничия земя😂😂😂
  • 42 Dido

    5 0 Отговор
    "най-много мрът" ти за мухи ли говориш бе "журналист"?!?! Няма такава простащина! за думата "загинали" не си лучвал?!?! Покажи малко уважение към трагедията на хората! Ако знаеш какво е уважение!!!!
  • 43 Врачанин

    6 0 Отговор
    Някой компетентен да се сети да провери състоянието на пътищата във Враца и региона? Даже от главния международен път Е79 не е останало много, всичко е обрасло в трева, маркировка никой не е виждал от години, а където няма дупки има пясък и камъни..
    И да..и тук живеят хора и плащат данъци и винетки..

    Коментиран от #50

  • 44 топлата вода

    1 5 Отговор

    До коментар #37 от "Тираджия":

    Първо на първо плюсовете на коментара ми показват очевидно , че съм прав а не ти, второ на второ вероятно ти си засегнат пряко и обиден от коментара ми :) нормално е да е така, истаната боли и то много боли, и трябва да имаш много големи тестиси за да я приемеш мъжки и достойно, и най-вече да положиш усилия за това , поне ти да не си един от изродите с ВР и М номер на колата , които като ги видиш по-добре да се криеш защото 80% от тях са дегенерати и са със съвсем реални умствени отклонения. А това какви са пътищата е друга тема на разговор, тези пътища не са само за Северозапада и за 70% от цялата държава, което не означава, че ти е разрешено да изпреварваш в завой без видимост, с непрекъсната линия на маркировката и т.н и т.н или ти си един от тея нещастници а? Признай си, че си отрепка като тях. Също така не ти позволява, да вземаш заплата и да се скатаваш и да си почиваш на сянка, 80% от хората в Северозападнала БГ адски много обичат сянката, и паричките на готово без да работят, къде с далаверка, къде с кражбичка, и т.н и т.н. Затова са на тоя хал и по- зле ще стават нещата.....знам боли те от тея думи, поплачи си и ще ти олекне поне :)
  • 45 Стъкмистика

    0 0 Отговор
    А защо тази статистика не се прави в корелация с пътищата и възрастта на автопарка? Нима това няма значение ?
  • 46 хахаха

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Driving pleasure":

    Ей бай Димо, нали знаеш, че за всичките "най" сте си винони само вие а? Ако все още не си го осмислил, осъзнай го най накрая, знам че си от тоя западнал район, знам че боли да ти казват че си отрепка и не ставаш за нищо, че те мързи да гледаш, камо ли да работиш, ама това са фактите кво да правиш, когато фактите говорят и боговете мълчат, аз лично съм имал допир с хора от тоя край, и наистина ако могат гледат да ти затворят телефона за 10 секунди, само се чува , не става, не може, няма как, от тоя род неща, никво желание за работа, за извършване на нещо полезно......нека там да си върви надника :) такива хора за първи път срещам в живота си , като цяло говоря. Има и блестящи изключения разбира се, но само за цвят.
  • 47 жжж

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "само факти":

    Това важи за цяла България....

    Коментиран от #51

  • 48 оно от Видин

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Митко К":

    Да напълно си прав, само не допълни че за да си идеалист трябва да имаш много големи топки и сериозен инстремент в гащото, а не малки скамбалови и чурле......когато всички са такива комплексирани отрепки, страхливци и малодушни мижитурки няма как да има идеалисти, идеалистите са хора наистина независими, тук в БГ такива няма, няма и да има.
  • 49 Гад

    6 0 Отговор
    Според таблицата това са данни за България за 2016. И според нея имаме нула(0) загинали мотоциклетисти на 1млн. жители за 2016.
    Оказва се че за цялата 2016 са загинали само 6-ма мотоциклетисти по статистика. Та колко е вярна статистиката може да проверите и сами. Само от едно търсене из новинарските сайтове през 2016 открих 28 катастрофи със загинали мотоциклетисти, като в два от случаите са загинали по двама. Значи има поне 30 за 2016 година. Със сигурност са повече, защото може да има и неотразени случай. За да не съм голословен ето ги по месеци и място
    март-край Ропотамо
    март-Кнежа
    май-с. Рожден
    май-В. Търново
    май- Садово
    юни-Пловдив
    юни-Черв.бряг
    юни-Варна
    юни-Зл.Пясъци
    юни-Шумен
    юни-Сливен
    юли - Драгоман
    юли -Добрич
    юли - ханче Клокотница
    юли - Предела
    август - София, Ломско шосе
    август-двама с. Миндя
    септемри-Русе
    септемри-Пушево
    септември-София Цариградско шосе
    септември-Троян
    септември- София,Симеоновско шосе
    септември-околовръстно Пловдив
    ноември-Дългопол
    ноември-София
    ноември-край Зл.Пясъци-Варна
    декември-Плевен
    декември-Кюстендил
  • 50 мездрачанина

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Врачанин":

    ми да излезнат и да протестират бе чобанин такъв, нали за да е тревесяло техното ОПУ не си е свършило работата, да излезнат и да затворят пътя, ама е по лесно да седим на дворо и да къркаме и сладък лаф моабет да чукаме нали, и после някой друг да ни е крив. Като не ти харесва нещо, вземаш нещата в свои ръце, ако си страхлив и насран лаеш по кръчмите и по форумите и тва е :) В случай правиш второто, когато видя че врачани са протестирали и е имало резултат, тогава вервай ми ще напиша хубави думи за тез хора.....за момента.......
  • 51 ужас

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "жжж":

    Очевидно не можеш да осмисляш това, което четеш, или изобщо не можеш да четеш едно от двете , иначе не би написал този коментар, тъй като там вече е написано това......жив и здрав да си и се научи да четеш
  • 52 Крали Марко

    1 4 Отговор

    До коментар #39 от "NikNay":

    Технически изправната 25 годишна кола когато се срещне челно с друга 25 годишна технически изправна кола дали няма да има разлика от това някъде в Германия примерно по същия начин да се срещнат две сравнително нови коли с по 5 звезди на краш тестовете и една камара възглавници? В първия случай има голяма вероятност да има загинали, а във втората най-вероятно само ранени.И после ни обясняват, че смъртността ни е много висока спрямо развитите държави - ами то не е само до пътни условия и задкормилни устройства. Това имах предвид.

    Коментиран от #53

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 nord-west

    5 1 Отговор
    Ало Софията и останалото БГ,защо си чешете езиците тук знаете ли ,че този район е забравен от всичките боклуци находящи се в района , около жълтите павета в тъпото Софе.
    На никой от тия кюфтаци дето мислят 4 години как да заминат повече и да си вредят фирмичките на родата си и да умножат активите си , точно тия хубавци народни трябва да живеят в този район и тогава ще ги видим как ще се чувстват ,те и мислещите ,като тях останали "БЪЛГАРИ" от София , Пловдив,Варна и Бургас.

    Коментиран от #55

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Миро

    0 4 Отговор
    Дори Тодор Живков е недолюбвал Северозапада, макар самия той да е от севера - гр.Правец, дали е случайно това, няма смисъл друго да се говори, това е предостатъчно.
  • 57 ТМВ

    3 3 Отговор
    Прост пример,аз живея в в малко градче до проход с рязко изкачване и денивелация,с много остри завои.
    И така наречените увалийци от Нова Загора надолу са калпави и страхливи шофьори веднага ги познавам по карането....!!!!
  • 58 Хитлер

    1 1 Отговор
    Давайте тъпи камикадзета измирайте ,че поне да сме първи по нещо.
  • 59 Водкалиев

    1 0 Отговор
    Красе, който бърза после бавно го носят
  • 60 NikNay

    1 0 Отговор
    Новата кола прави собственика и много по-самонадеен и арогантен на база години и екстри и "звезди" на колата си и кара като камикадзе. Челен удар между две коли на но 25 години с 90км и на две на по 5 години със 120 км няма никаква разлика - въпреки екстрите на вторите. Чиста физика . . . .
  • 61 vasik atanasova

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "пейо":

    върви и ги плащай ти глобите
    пълни им гушите
  • 62 мартин

    2 1 Отговор
    Има пътища из Северозапада в които не е учудващо, че има загинали. Учудващо е, че някой изключителни шофьори успяват да оцелеят по тях.
  • 63 Митко К

    2 0 Отговор
    Само да допълня.Лицемерието е корпоративно и световно.Пояснявам:Всички са съгласни,че скоростта убива,нали?Е,щом е така,защо не ограничат колите до 150км.заводски и до 100 коня?Ето ти проблема решен!Ама,не!Те се надпреварват да вадят мощност.Защото не им пука за хорицата.Важно е да им вземем парите,пък да се убиват.Няма как да си до кацата с меда и да не бръкнеш и оближеш..Лицемерието е велико,да!
  • 64 Коньо

    0 0 Отговор
    Личните местоимения на врачански:
    Аз - Язе
    Ти - Тизе
    Той - Он
    Тя - Она
    То - Оно
    Ние - Них
    Вие - Вазе
    Те - Они