Last news in Fakti

13 Май, 2024 14:51 2 257 15

Заради хаос и некомпетентност: Синдикатът на железничарите поиска оставката на ръководството на НКЖИ

  • нкжи-
  • синдикати-
  • оставка-
  • ръководство

Железничарите апелират за намеса на министъра на транспорта и съобщенията за намиране изход от създалата се ситуация

Заради хаос и некомпетентност: Синдикатът на железничарите поиска оставката на ръководството на НКЖИ - 1
Снимка: КНСБ

Координационният съвет на Синдиката на железничарите в България (КС на СЖБ), след като обсъди хода на преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) и актуалната ситуация в железопътната система, поиска оставката на ръководството на НКЖИ, съобщиха от синдиката, предаде plovdiv24.bg.

Синдикалистите са установили липса на желание и възможности в настоящото ръководство на ДП НКЖИ за признаване, ясно формулиране на проблемите и търсене на възможности и начини за решаването им.

Основните според тях проблеми по въпросите, предмет на КТД са:

– големият брой ваканции;

– застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал;

– постоянната работа в намален състав;

– работата на голям брой колеги по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател;

– високият и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен извънреден труд.

"Като главна причина за попадане в тази ситуация виждаме ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. Заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд.

Възнагражденията в ДП НКЖИ е трайно по-ниско и при това с растящи темпове на изоставане от средната брутна работна заплата (СБРЗ) в страната. Това води до постоянен отлив на персонал – основно квалифициран и в млада възраст.

Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на ДП НКЖИ на експлоатационните процеси е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите.

Заявяваме – не виждаме смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Настояваме за оставка на ръководството на компанията поради некомпетентност и неадекватни действия.

Апелираме за намеса на принсипала – Министъра на транспорта и съобщенията за намиране изход от създалата се ситуация.

Извиняваме се на ползващите услугите на държавните железопътни превозвачи. Държим да бъде разбрано, че редовият железничар не само не е отговорен за текущата ситуация, но е основен потърпевш – принуден е да се труди в условията на хаос и стрес в следствие непрофесионалното ръководство на ДП НКЖИ.

Декларираме, че заедно с колегите от другите синдикати преминаваме към обсъждане с колективите конкретни протестни действия", завършва изложението на Синдиката на железничарите в България.

Пред ФАКТИ служители на НКЖИ също споделиха за "пълната некомпетентност" на генералния директор на Мария Генова и заместниците ѝ, както за "многото забавени обществени поръчки".


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    17 2 Отговор
    Гара София Север няма капацитет да обслужва толкова много влакове.Защо не ремонтират коловозите един по един ами половината наведнъж!

    Коментиран от #3

  • 2 Некомпетентност

    23 2 Отговор
    Пълна некомпетентност от страна на генералния директор Мария Генова. Пълен Финансов Одит трябва да се извърши в тази компания и то веднага. Трагично положение в цялото ръководство.
  • 3 честен ционист

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Ти да искаш по един танк да товарите на композицията?
  • 4 Кондуктор

    18 2 Отговор
    Пълна трагедия влаковете закъсняват, работниците нямат пари за хляб. Хаос!

    Коментиран от #5

  • 5 честен ционист

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "Кондуктор":

    Като ви приватизират китайците, ще трябва да бутате и влака, докато потегли.
  • 6 Бай Ганьо

    22 1 Отговор
    В цяла Европа хората пътуват навсякъде с влакове. Няма проблем да живееш на 60 км от офиса и да ходиш всеки ден с влак на работа. Само у нас е некъв ужас. Варна - София за 8 часа при условие, че няма някакво произшествие по пътя. Варна - Русе - 5 часа. Варна - Плевен - 5 часа. Това с експресите. Варна - Пловдив - 6 часа, същото е и с автодрус, щото го играе първо маршрутка до Бургас.
    А имахме училище, ремонтни заводи и какво ли не. Всичко си опропастихме, че да могат да окрадат всичко ценно и да харижат товарните превози на някой частник. Пътническите ги загробиха заради автодрусните фирми.
  • 7 Тома

    17 3 Отговор
    При нас БДЖ е още в 19 век по обслужване на пътници и товари но е на първо място по кражби на милиарди левове от бюджета
  • 8 12345

    18 3 Отговор
    За неблагополучията при железничарите, при катастрофи с влакове е виновен кюмюра /авъра-Иван Костов/който закри Транспортни войски.Транспортни Войски даваха занаят на неграмотните цигани и турци ,на бъ лгари също.Тезе транспортни работници поддържаха в изправност релсовия път пОцяла България,поддър жаха тунелите, мостовете над реки пО които имеше релсов път.Кюмюра, и всички правителства от 10.11.1989 година са виновни за катастрофите, за липсата на канторери, за неизправни семафори,за неподдържани прелези.Виновни сай и тъпото правителство на ГЕРБ, СДС, ДъПъСъ-т.е.кюмюра,мавъра/Иван Костов/,гнома, предателя-комунист и атлантик Борисов,Пуевски, Магарев ,ГАРГАмел, молеца Денков.а,а,а и от шизофреникаФил Димитров,който сега е в Българския съд ,като конституционен съдия-ето защо сме на този ред.Никой не ни е виновен-който се съюзи с наркоманските сащ и каторжническа ,фашистка баптистка Канада и фашистка Бандеровска Окраина бере отровни плодове.
  • 9 офцевъд

    1 6 Отговор
    платени коментари,явно гласят някоя белгийска фирма т.е. английска да ги купи
  • 10 Работник

    13 1 Отговор
    Г-н Министър на Транспорта!!!
    Пълна проверка на всички забавени обществени поръчки в НКЖИ!
    Търсенето на отговорност от всички замесени!
    Прокуратурата, ДАНС, ГДБОП, КОНПИ и НАП да проверят всичко!
  • 11 ИСТИНАТА

    6 1 Отговор
    ма то в цял свят почва да се строи струнната технология за превоз на товари ихора, ние с допотопни щайги-влагове
  • 12 Киро

    6 1 Отговор
    Браво на синдикатите и синдикалната организация на железничарите, които единственни се застъпват за правата на гражданите и служителите, работещи там. В последно време проблемите и неуредиците, липсата на адекватни управленски решения и пр, води железопътния транспорт от важен фундамент до пълен резил и абсурд. Какво се случи и с линията до Хисаря, тези възрастните хора с придружители, които пътуват с влак, как ще се организират от гара Калояново, пълен абсурд, наред и с множеството други примери за липсата на заинтересованост и ясна мисил..., катастрофи, забавени влакове... Тя рибата казват хората мирише от главата, сиреч ръководството. Хайде нека вече застанат едни кадърни хора и професионалисти там, пък да управляват като хората.
  • 13 Жепеец

    8 1 Отговор
    Млади няма,но за сметка на това е пълно с пенсионери които само скатават и си живеят живота
  • 14 Пенсионер

    3 1 Отговор
    Трябва промяна ! Но тя се прави с професионалисти а те липсват на пазара в железницата.

    Коментиран от #15

  • 15 Делян

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Пенсионер":

    Няма честни хора,ако се спре да се краде, нещата ще тръгнат
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове