Last news in Fakti

13 Май, 2024 09:00 4 101 68

Диана Русинова за новото паркиране в София пред ФАКТИ: Това безумие трябва незабавно да бъде премахнато

  • диана-
  • русинова-
  • паркиране-
  • софия-
  • център-
  • спаси софия-
  • васил терзиев-
  • кмет-
  • проект

Зад тези действия се крият и редица криминални изпълнения на основните действащи лица, казва председателят на Европейския център за транспортни политики

Диана Русинова за новото паркиране в София пред ФАКТИ: Това безумие трябва незабавно да бъде премахнато - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Заради новата организация на движението по бул. "Витоша", бул. "Патриарх Евтимий" и улица "Фритьоф Нансен" от Европейския център за транспортни политики (ЕТЦП) сигнализират СДВР за "съмнителен" документ с невярно съдържание. От ЕТЦП твърдят, че в Протокол № 15, публикуван на сайта на Столична община, липсват страници… Председателят на сдружението Диана Русинова настоява министърът на вътрешните работи Калин Стоянов да покаже документ, от който да стане ясно дали решението е съгласувано със служители на СДВР и експерти на пътна полиция. Новата организация на движението предизвика и граждански протести. Какво се случва още… Пред ФАКТИ говори Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики.

- Г-жо Русинова, новата организация на движението на бул. „Витоша“ предизвика много полемика, имаме протести. Как гледате общо на това, което въведе общината?
- Въпросът е не само какво са въвели, а как. Аз лично на два пъти чух доста смело да се твърди от представители на „Спаси София“ и зам.-кметът Илиян Павлов, че проектът, с който въвели новата организация на движението, бил напълно законен. Най-напред преди дни при живо включване по една от националните телевизии общинският съветник от „Спаси София“ Стефан Спасов заяви: „Да отговоря по ред на всички внушения, които бяха направени. Първо проектът е напълно законосъобразен. Той спазва буквата на закона и именно заради това изглеждат по този начин паркоместата за косо паркиране със заход назад. А след това той е минал всички процедури по съгласуване одобрения от КАТ, СДВР и всички компетентни органи..."
В петък, по време на извънредното заседание на комисията по транспорт към СОС, зам.-кметът Илиян Павлов много уверено обяви, че: „Всяка една институция и структура, която има общо с този проект, е минала съгласувка. Точка!“

- А вашето мнение май е друго…
- От две седмици аз и колегите ми от Европейския център за транспортни политики твърдим, че тази организация е напълно незаконна и това, че процедурата е била нарушена го обяснихме няколко пъти. Нещо повече, СДВР потвърди, че никога не са съгласували този проект, той дори не бил входиран за съгласуване. Това, че общината си е позволила да извършва незаконни действия, обаче, е само върхът на айсберга. Зад тези действия се крият и редица криминални изпълнения на основните действащи лица. Нещо, за което ние сме сезирали компетентните институции, при това своевременно.
Първият проект на новото управление на СО се оказа в нарушение на два закона и шест подзаконови нормативни документа. И така се оказва, че хората, които обещаваха предизборно да изкоренят незаконните практики и да управляват по-добре от предишните, нарушиха безобразно законите, които засягат живота и здравето на хората, а най-вече и пътната безопасност.
Няма да коментирам проекта в детайли, защото проблемите по него са твърде много. Единственото решение е това безумие незабавно да бъде премахнато.

- Вие измерихте и как е направена маркировката. Какво показа вашето измерване…
- По отношение на пътната маркировка нека започнем с това, което казва Наредбата за маркировките, а именно: „Пътна маркировка с жълт цвят се използва само за очертаване на начупени линии, обозначаващи площи, забранени за престой и паркиране на пътни превозни средства, и за очертаване на ленти, предназначени за движение на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници“.
Бих искала да попитам общината, със законния ѝ проект, къде точно се вписват велосипедните алеи с жълт цвят? И това е на-малкото… Ние измерихме пътната маркировка с уред, калибриран и сертифициран да покаже нормите на светлоотразяване и се оказа, че маркировката изобщо не покрива нормите. Светлоотразителност през нощта 22 миликандела, при норма от минимум 300. Спекулациите, че ние - от Европейския център, не сме били сертифицирани и пр. са обикновени оправдания, които държавната администрация използва, за да оправдае некомпетентността си.

- И стигаме до това, че новата реорганизация на движението отива в съда…
- Входирали сме искане в Административен съд София-град на основание чл. 250 от административно процесуалния кодекс и настояваме незабавно да се спрат всякакви дейности по изпълнението на този НЕЗАКОНЕН проект. Настояваме също така да бъдат премахнати всички незаконно поставени пътни маркировки и пътни знаци.
Представете си, че в момента настъпи пътен инцидент със смъртен случай. Например, тролей блъсне велосипедист? Тогава кой ще носи отговорността? Шофьорът, който е възможно да се е объркал, защото ние не знаем дали направеното отговаря на нормите. Проектът не е бил съгласуван, ако изобщо има проект, защото никой не е видял такъв до момента и никой не е виждал проект. Та шофьорът се е объркал от противоречащи си знаци, велосипедистът също и настъпва смъртен случай. Тогава кой е виновен? Питам „Спаси София“, кметът Терзиев, аз, Вие, СДВР, хората - кой ще носи отговорност? Точно поради тези причини ние настояваме този проект да бъде отменен.

- Какви нарушения на закони има според вас?
- На първо място е била нарушена процедурата по съгласуване. Самият проект няма как да бъде съгласуван поради това, че такъв проект в София е невъзможно да бъде съгласуван. Припомням, че София няма валиден и актуален генерален план за организация на движението (ГПОД), а такива проекти за организация и безопасност на движението задължително са част от ГПОД иначе няма как да бъдат съгласувани.

- И това е струвало на града повече от милион лева…
- Всъщност, никой не може да каже и е малко вероятно да разберем истинската стойност на този проект. Беше качена някаква количествена сметка, но тя не беше остойностена. Няма и проект, нито обяснителна записка към него, не е ясно дори кой е проектантът. С други думи колко струва знаят само „Спаси София“, кметът и изпълнителят на проекта.

- Имате ли комуникация с кмета Васил Терзиев?
- Не, но при това положение аз лично не виждам причина да поддържаме комуникация с арогантни и самонадеяни хора, които не са склонни да чуят мнение, различно от тяхното.

- Видяхме и как се паркира – в определени моменти трябва и нарушение да се направи, за да влезе кола в очертанията…
- Ако този проект беше консултиран с експерти, а не със самонадеяни графични дизайнери, то можеше да се постигне много добър резултат. Може би тогава щеше да се намери разумно решение, което да не задръсти центъра на София и да не принуди хората да нарушават Закона за движението по пътищата.

- Защо бе направено – в полза на колоездачите или на шофьорите… Виждате ли идея в цялата работа...
- Виждам единствено желание от група хора как да наложат вижданията си на сила и без значение за това какъв е общественият интерес. Тези хора очевидно са готови и с цената на лъжата, нарушаването на законите и правилата в тази държава да си налагат идеите и проектите. Реално, те изрекоха толкова много лъжи и се опитаха да манипулират всички ни. Когато им свършиха аргументите, прибегнаха до ксенофобски и расистки коментари по мой адрес, което беше жалко и грозно.
Всеки, който каже на тези хора, че те не са прави – става враг номер едно. Поведението им е опасно, защото граничи с тоталитаризъм. Ние сме на власт и ще си правим каквото пожелаем, вашите закони са нещо, което ние не признаваме. Властта е наша. Точно по този начин се държат.
А рисковете за нашата столица с тези проектчета на графичните дизайнери са много. От една страна застрашават нашата безопасност, когато се движим по улиците или чакаме автобус на спирката. От друга страна при липсата на места за паркиране, места за зареждане на търговските обекти, рискуваме центърът на София да западне. Хората с магазините ще започнат да търсят по-привлекателни места, където хората да има къде да спрат и да влязат в тях, където ще могат да ги зареждат със стока и прочие. Така по естествен път в центъра ще останат само магазини с основни стоки.

Цените ще започнат да падат, хората ще се изместят и ще си превърнем центъра в западнала дупка.

Това няма да стане днес, а след няколко години. Рисковете са много и именно заради това трябва да търсим диалог и някакъв разум. Насила хубост не става, но това трябва да го разберат други хора. Явно ще го научат по трудния начин и за сметка на нас - данъкоплатците.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 обективен

    43 1 Отговор
    По лесно е да се каже кое не е безумие по пътищата ни !! А дупките по тях са повече от тези в Кандахар !!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Aлфа Вълкът

    24 16 Отговор
    Тоя господин винаги е некомпетентен!

    Коментиран от #15

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Краси Марков

    15 16 Отговор
    Отвратително интервю на човек, който ще бере ядове. Друг резултат няма да има. Станали са смели, защото се надяват, че държавата няма да им спре кранчето.
  • 8 Банана Републик

    30 11 Отговор
    Ей няма да спрат веееее, цялата държава занимават вече месец с талиги и паркиране
    Няма такава кочина -град държава
  • 9 SDEЧЕВ

    21 28 Отговор

    До коментар #5 от "SDEЧЕВ":

    Това,че носи светлоотразителна жилетка по улиците не я прави урбанист-неграмотно чучело-Плашило
  • 10 Дааа

    19 5 Отговор
    Ум умува ум царува ум патки пасееее.
  • 11 Много шофьори

    28 21 Отговор
    Са забравили какво са учили в курсовете по шофиране а именно че паркирането между спрели автомобили или в гараж се извършва напред защото е по лесно и без въртене на волана става излизането.За мен е ясно че хората взели това безумно решение не са шофьори а тротонеткаджии дано чуят какво им казва Русинова.

    Коментиран от #21, #36, #56, #65

  • 12 Ще ги бухаме скоро

    27 11 Отговор
    Писна ни от Дебейски и Пепейски тъпотии
  • 13 ужас

    42 10 Отговор
    Не знам колко е експерт госпожата , но това което се случва в идеалният център на София не е безумие , това е абсолютна иди@тщина !!! По малоумно решение за трафика в централната част на града ни , досега не е имало . Много експерименти са правени със софийският трафик , но такова ЧУДО" ,май не е имало . Най интересният въпрос е : ЗАЩО ?! Защо , бе , защо ???!!! Велоспеди колко на брой минават за час и коли - колко ??? Май , резултата е 10 000 към 1 в полза на колите ! Заради това , тапата е непрекъсната , ауспусите бълват изгорели газове в задръстването , времето за преминаване на отсечката се удесетори , каква е ползата от това - май , никой не може да каже ! Ужас !!!

    Коментиран от #46, #52

  • 14 Голяма тротонетка

    19 7 Отговор
    Ши видят тези мушмули скоро от "Спаси спасителите"
  • 15 ААА И ОНЯ ...🗣

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Aлфа Вълкът":

    Дето е убучил
    Цел стадион КУРсисти
    Да не могат да паркират НИ
    Назад ни напред в ...маркировка.. косо
  • 16 звезди

    18 10 Отговор
    За всички трябва да се осигурят безплатни места за паркиране. Това е задължение на общината, за това ни събират данъци!

    Коментиран от #20, #28

  • 17 Съсипи София

    28 7 Отговор
    Ние от Съсипи София знаем и можем. Сега и ПП ще си направим Съсипи България. Вече сме се доказали.
  • 18 развеселен

    23 9 Отговор
    Не знам докага ще се чудим , че иди@тите творят иди@тщини ! Отдавна на всички ни стана ясно , че ОПГ-то ПП/ДБ (плюс СС) са иди@ти . Разбира се , още по големи иди@ти са тези , които гласуваха (същите) да управляват София .
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 има безплатни места колкото искаш

    17 13 Отговор

    До коментар #16 от "звезди":

    след Околовръстното.

    Кой те излъга, че някой ти е длъжен да ти осигури безплатен паркинг?
  • 21 „Малко шофьори”

    7 7 Отговор

    До коментар #11 от "Много шофьори":

    Ще могат да излязат без видимост
    Назад ОТ парко МЯСТО в
    Активана ЛЕНТА за движение...
    Е АКО не убучен ОТ ьонко 💪
  • 22 Майора

    25 7 Отговор
    Нищо друго не може да се очаква от хора , възпитани като родителите си да правят всичко без обсъждане и налагат насилствено! Жалки сте променкаджии , за нищо не ставате и колкото по бързо си отидете , толкова по добре за София! Вие освен вдигнати тройно заплати друго не правите!
  • 23 В България

    17 4 Отговор
    отстраняването на нередности се случва много по-трудно, отколкото създаването на такива. Борис Бонев и дружинката му много добре знаят този факт.
  • 24 Прав

    14 29 Отговор
    Това полово неопределено безумие обявило се за експерт трябва да спрат да го показват по телевизиите. Поздравление за СС, че се осмелиха да пипнат кочината в която е превърната София. Град на ръждиви ламарини навсякъде по тротоари, по градинки, колите на ГТ с по 50-100 души висят за да чакат спрели на аварийни по булеварди и улици и..
    Дано е само началото на връщането на града на нормалните хора, сега е на тъпанарите с 20 годишни трошки, които са единствения смисъл в живота им.
  • 25 А столчетата и масите по тротоарите

    8 4 Отговор
    Са същото недоразумение защото собствениците на заведения си плащали тротоарно право за ползване
  • 26 ИНЖ1

    14 18 Отговор
    С това, че някои направиха 50 паркоместа в центъра национален проблем, се компроментира демократичната общност. Много непопулярни решения в София ГРОБ ги отлагаха 15г. и сега тези, които ги налагат(по неволя), ще губят "рейтинг".
  • 27 Иван

    9 21 Отговор
    Бъдещето е на велосипедите, метрото и тролеите, примерно, няма по-бързо средство.

    Имам едни познат - дето навсякъде ходи с автомобил, буквално, а какви "врътки" са да се паркира - ако си от друг град - ок - не можеш без автомобил, ама какво ти пречи ако си от самият град - навремето нямаше и толкова автомобили.

    Аз си спомням - ходех на лекции с автомобила - имаше места за паркиране.

    Даже като пътувам до морето - си паркирам автомобила на ЖП - гарата, вземам влака и - след 10 дена - автомобила ми стои. Сега не е така вече.

    Не разбирам защо трябва - 1 (един) човек да се вози в автомобил - 2-3-4-5 метра, да "маневрира", да паркира - 1 човек.

    Все едно - аз да излеза с дивана си по тротоара.

    Промените са съобразени с европейски практики - свърши ориенталщината на ГЕРБ - колата, мобифона и крясъци.

    Коментиран от #29, #32

  • 28 А на

    9 6 Отговор

    До коментар #16 от "звезди":

    село паркоместа колкото искаш......
  • 29 така е

    15 3 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    И понеже никой не може да забрани на друг да се придвижва с каквото иска, държавата трябва по един или друг начин да намери решението. Примерно в Амстердам въвеждат такса от 50 евро на час паркиране в центъра, за да го изчистят от автомобили. Но в Нидерландия можеш да стигнеш с градски транспорт от всяка точка в страната до всяка друга точка.
  • 30 Софийски

    21 5 Отговор
    Подземни паркинги трябват, а не да разчерават София стеснявайки улици и превръщайки столицата в надземен паркинг

    Коментиран от #34

  • 31 Мишел

    11 15 Отговор
    Градовете са за гражданите, а не за колите!

    Коментиран от #37, #40

  • 32 коректор

    20 9 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    Пропуснал си да напишеш - ролкови кънки , скейтбордове , кокили , рикши и пр. ! Демек - това е бъдещето , а ?! Всичко на ПЕДАЛИ , всички с розови роклички с пухчета /като "победителят" в Евровизия/ и всички ще се обичат ... като Борисчо Бонев и Андрейчо "Зографски" (син на СОЛЗА ГЪРЧЕВА - най голямата българомразка в С. Македония) , или като Коки и СпецОФФ ?! Ти в коя прайд дружинка си ?
  • 33 Мирослав

    8 13 Отговор
    Тази в последните седимици изглежда като най-активният член на ГЕРБ лели.

    Коментиран от #42

  • 34 И да допълня

    12 3 Отговор

    До коментар #30 от "Софийски":

    Не трябва да се унищожават зелени площи, да се осакатяват дървета, да се образуват кални точки и т н. за да осигурят паркоместа на автомобилите. Презастрояването е причината транспортната инфраструктура да е в колапс и София да се превръща в град на автомобилите. За съжаление такава е политиката на някои районни кметове. Действат безскрупулно.
  • 35 Дани

    8 9 Отговор
    И тази си повярва?
  • 36 Мирослав

    8 3 Отговор

    До коментар #11 от "Много шофьори":

    Вашата неграмотност само показва, че никога не сте ходили на курс по шофиране.
  • 37 По-точно

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Мишел":

    За жителите на София. Ние живеем в този град.
  • 38 като стесняват улиците,

    4 3 Отговор
    поне да ги направят еднопосочни.
  • 39 Светлина

    8 14 Отговор
    Това е просто смешно. Новото движение е в пъти по-добре. Герберски Калинища в действие

    Коментиран от #43

  • 40 Ало , ало !

    16 5 Отговор

    До коментар #31 от "Мишел":

    Ти , Мишел от съпротивата ли си ? Та викаш - градовете за гражданите , без коли . Ще мааме пеш , или трябва да ПЛЯСКАМЕ ПЕДАЛИТЕ . Може и да се покачим на ел. тротинетки . Обаче , аз минах шейсетака , коленете - хич ги няма , правя десетина крачки и край , на градски транспорт да се кача - първо че ми е далече , второ ми е трудно , трето - не , благодаря . Я ме светни , как да се придвижвам из София ? Или - по хубаво да си седя в къщи , та да не те дразня или ТИ ще ми дадеш ключовете си от къщата на село , откъдето си дошъл в София ?

    Коментиран от #44

  • 41 както и това безумие!

    7 12 Отговор
    Този измислен експерт живее в телевизора!
  • 42 Сийка

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Мирослав":

    ....или чичовци...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Както

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Ало , ало !":

    казват хората "сърби, боли, драго ми е..."
  • 45 герб лелки!

    6 10 Отговор
    Рошава кикимора!
  • 46 Не е идоитщина!

    9 12 Отговор

    До коментар #13 от "ужас":

    Не харесвам пп, но промяната им по Витошка работи учудващо добре - там и преди се ползваше само по една лента в посока! Във втората паркираха тарикати на аварийки.
  • 47 ТЪНЮ

    6 5 Отговор
    Каквото и да напрай некой ,се ще има насреща опозиция.Тва е Демокрацията.А тая Дида мъжката сбира рейтинг женицата.И она къщъ храни.Но определено е по добре.Даже и тия коли да изчезнат на два километра от центъра.Само пешаци и колелетааа.Тогава ще е Европейска тая столица.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Сила

    4 4 Отговор
    ТОЗИ ЧИЧКО ЗАЩО ВСЕ НИ СЕ КАРА ?!?
  • 52 И защо не минават повечко велосипеди

    10 2 Отговор

    До коментар #13 от "ужас":

    Ами защото няма условия за това. Попитайте 100 произволно избрани за анкетиране и ще ви кажат, че не се чувстват безопасно да карат велосипеди в БГ. Години наред не се правеше нищо полезно за подобряване на инфраструктурата за повече паркоместа и велоалеи. Имаше едно крадене и усвояване / присвояване/ на средства.
    Аз не съм видял нито една добре направена велоалея или поддържана такава. И причината за това е основно липсата на правилни критерии и отчетност. Паркоместа се качват по тротоарите, заведения и витрини заемат също площи за пешеходци. Проекти като тези с велоалеи и паркоместата изискват много сериозна дискусия.
    Няма как да се съглася, че автомобилите имат каквито и да е привилегии спрямо останалите участници в движението. Като изключим магистралите велосипедистите са с предимство пред МПС. И това не е случайно. Но много автомобилисти си въобразяват, че щом плащат данъци и пътя е само техен и трябва да им се подсигури всичко включително предимство по пътищата и паркинги.
  • 53 Аква

    8 4 Отговор
    Велосипедите обичат селския въздух, път и поляни. Пък и няма кой да пречи .
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Име

    2 4 Отговор
    Да разделят тротоара между пешеходци и велосипедисти!
  • 56 Читател

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Много шофьори":

    Простотия няма граници и почивен ден.
  • 57 Абе стига с тези претенции

    5 3 Отговор
    Като са си купували автомобили да не са си купили и паркоместа?
    Пешеходци и велосипеди за центъра на София! Има автобуси, трамваи, тролеи и метро. Прав е колега по горе дето писал, че тротоарите са заети от паркоместа и автомобили. Там место те нямат никакво право да бъдат. Да си ги карат и паркират извън центъра и наий -добре извън града. Напълни се с таралясници столицата.
  • 58 Василев

    6 3 Отговор
    В нормалните държави колоездачите и пешеходците се увеличават,а при нас в БГ точно обратното?!
  • 59 Мишев

    4 5 Отговор
    Едно добро нещо да направят, но не, Гайнч си иска кочинката. Нормалните европейци се придвижват с велосипеди, метро, скутери, Гайнч трови въздуха сам в трошляка и виси по час в задръстването.
  • 60 Пижето

    5 4 Отговор
    То какото и да ви напраят се сте неблагодарни.
  • 61 Бай Хай

    4 1 Отговор
    Ами щото всички сме Француз акаллии,затва сме цъфнали и вързали
  • 62 Жалко

    2 2 Отговор
    И това прасе ли се продаде на "гражданите за европейското мафиотско развитие на България" .
  • 63 Тонев

    1 0 Отговор
    Този наглец Георгиев кара Майбах със заплата от 3000лв. Прокуратурата защо не се самосизира,а тази корумпирана мутра търси под вола теле...
  • 64 Някой си

    1 4 Отговор
    Да се чете: Европейски център по мрънкането а не Европейски център по транспортни политики...
  • 65 КондЮ

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Много шофьори":

    Аз винаги паркирам назад ако е възможно защото излизането е по лесно... Един шофьор трябва да може да паркира и на зад....
  • 66 Иван

    2 1 Отговор
    Всеки да каже по нещо - какво е станало толкова, автомобилите нямат място в такъв "старинен" град, могат - но трябва да се движат безопасно - те "надуват" с 200 - ето снощи са умрели в Пловдив деца.

    Улицата е за придвижване - не за състезания, ще "хванеш" сутринта - за да не гониш деня.

    Не си организират времето - "чакай - вика - да видя нещо" така не може.

    В тази отсечка има само ограничени магазини - тя е пешеходна направо, колко да е дълга - 20 номера няма.

    Нали шофьорите имат "Цариградско шосе", да "наваксват там.

    София трябва да стане приветлива - как така - автомобилен град ще да сме.

    И следващото е - пешеходна на Църквичката пред ЦУМ - изобщо правилно се работи.
  • 67 Мдаа

    4 1 Отговор
    Точно казано - нещата се правят не от експерти , а от графични дизайнери ! Но... дерзайте, софиянци , вие си ги избрахте !
  • 68 Предлагам

    0 0 Отговор
    Всеки да си измисли свои правила на движение и да се премахнат шофьорските книжки. Това ще съкрати разходите и ще спести на хората пари ,които и без това ще трябва да влагат в ремонт на автомобилите си и за погребения ,но най-важното е ,че ще наложи едно правило на пътя -своето собствено ,вместо да се бъркат хората постоянно ,че карат по някакви правила